Karštymečiu lietuviai gaivinasi šaltibarščiais, ledais bei vėsiais gėrimais – aktyviau rūpinasi ir higiena

Apie maistą • 2022 m. Birželis 30 d.
Jau pirmąjį karštąjį savaitgalį prekybos centruose šaltibarščiams skirto kefyro ir obuolių sultyse marinuotų burokėlių lentynos buvo apgultos: atrodė, kad kiekviena šeima neapsiėjo be lietuviško vasaros hito – šaltibarščių.

Tiek ledų šaldytuvai, tiek įvairaus vandens lentynos taip pat susilaukė žymiai didesnio dėmesio. Prekybos tinklo „Rimi“ komercijos direktorė Olga Suchočeva pastebi, kad termometro stulpeliui artėjant prie 30 laipsnių tradiciškai auga ne tik prekių, skirtų atsigaivinimui, pardavimai – daugiau nuperkama ir asmens higienos priemonių.

Prekybininkai seka orų prognozes

Vėliau nei visada prasidėjusi karšta vasara prekybininkų neužklupo netikėtai. Pasak prekybos tinklo „Rimi“ komercijos direktorės O. Suchočevos, prekių planavimo skyrius nuolat seka orų prognozes ir žino, kada bei kokių prekių reikėtų užsakyti daugiau, kad ieškantiems jų nepritrūktų. „Žinome, kad svilinant karščiui mūsų pirkėjai pirmiausia ieškos ledų – jų per karščius parduodame net 75 procentais daugiau nei visada. Pirkėjų krepšeliuose karštomis dienomis visada rasime ir paties įvairiausio vandens bei gaiviųjų gėrimų, kefyro šaltibarščiams, ledukų“, – pastebi O. Suchočeva.

Kai lauke taip karšta, norisi lengvesnio maisto, tad nuperkama ir daugiau vaisių – itin paklausūs tampa arbūzai, kuriuos galima tituluoti idealiausiu karštymečio užkandžiu, taip pat patys įvairiausi kaulavaisiai, ypač sultingieji persikai.

Prekybos tinklo „Rimi“ produktų vadovas Edvinas Čiras pastebi, kad karštu oru pirkėjai labiau renkasi negazuotą vandenį, be to, jis, pasak dietologų, geriausiai numalšina troškulį. „Šiuo metu mūsų parduotuvėse per mėnesį nuperkama apie 1 milijonas litrų vandens, jo pardavimai labai priklauso nuo oro temperatūros – kuo lauke karščiau, tuo dažniau pirkėjų krepšeliuose atsiduria vandens buteliai“, – pastebi E. Čiras.

Dar vienas populiarus produktas karštomis dienomis – ledo kubeliai, kuriais tradiciškai vėsinami gėrimai. Prekybos centruose jie būna supakuoti 1 kg arba 500 g pakuotėse, kurias šaltkrepšiuose patogu vežtis į iškylas gamtoje.

Vasaros ypatumai: daugiau dėmesio higienai

Efektyvi priemonė greitai atsigaivinti namuose – elektriniai ventiliatoriai. Jų, pasak komercijos direktorės O. Suchočevos, stojus karščiams nuperkama net penkis kartus daugiau. „Vasarą, o ypač karštomis dienomis, išauga ir kūno priežiūros prekių paklausa: dezodorantų, depiliavimo priemonių, įvairių prausiklių parduodame keliolika procentų daugiau nei vėsesniais sezonais. Žmonės aktyviau rūpinasi kūno priežiūra namuose, o vykdami į gamtą nepamiršta apsaugos nuo mašalų. Repelentų, skirtų atbaidyti uodams ir erkėms, pardavimai vasarą išaugo dvigubai“, – pastebi O. Suchočeva.


Populiarūs straipsniai