Kalėdų stalas sveikiau

Rinkis sveikiau • Balandis 12
Šv. Kalėdos yra viena laukiamiausių metų švenčių, siejama su grįžtančia saule, jaukiu ir prasmingu, šilumos ir džiaugsmo kupinu laiku su artimaisiais bei valgiais turtingu stalu. Šį kartą kviečiame į tradicinių patiekalų ruošimą pažvelgti nauju žvilgsniu, tad prieš jūsų akis – idėjos, kaip riebų, kaloringą, sunkiau virškinamą maistą pakeisti lengvesniu ir sveikesniu.

Baltoji mišrainė. Kokia šio šventinio valgio paslaptis? Jo atsivalgyti paprasčiausiai neįmanoma! Į lėkštę patekusi mišrainė ten vėl atsiranda bent kelis kartus… Rekomenduojame išbandyti kiek kitonišką, tačiau labai gardų ir sveikesnį patiekalo variantą, kuriame nerasite tradiciškai naudojamų kiaušinių, bulvių bei įprasto majonezo. Jums prireiks: virtų morkų, raugintų agurkėlių (vietoje jų drąsiai naudokite ir šviežius), salierų stiebų, šviežiai maltų pipiriukų ir naminio majonezo. Jį pagaminsite iš pusės stiklinės virtų anakardžių riešutų, 3 valg. šaukštų alyvuogių aliejaus, 3–5 skiltelių česnako ir 1 valg. šaukšto šviežiai spaustų citrinos sulčių. Visus ingredientus sutrinkite trintuvu ir pilkite ant mišrainės. Jei išmaišius trūksta macnumo – įkrėskite dosnų šaukštą krienų. Apibarstykite smulkintais krapais, svogūnų laiškais ir petražolėmis.

Kalėdinis paukštis. Orkaitėje kepta, žiemos švenčių metu itin mėgiama paukštiena –skanus patiekalas, bet jei prie jos derinsite sunkiasvorius garnyrus ir padažus, skrandžiui malonumo nepadovanosite. Mūsų rekomendacija – troškintas obuolių ir mėlynųjų svogūnų čatnis, paskanintas alyvuogių aliejumi, apelsinų sultimis, maltu imbieru ir šviežiais rozmarinų lapeliais. O vietoje kaloringų bulvių prie paukštienos tiekite kuskuso kruopas su šūsniu mėgstamų daržovių.

Kaloringus tortus keičiame atgaivinančiu pudingu. Po pagrindinių kalėdinių patiekalų dažniausiai esame įpratę užsiskaninti įvairiausiais tortais, pyragais ir sausainėliais, kurie į pilvą tiesiog nebetelpa. Tad kodėl šventinių pietų nevainikavus lengvu pudingu, paruoštu iš čija sėklų? Jas galite užpilti kuo tik norite – sojų arba kokosų pienu, kefyru, graikišku jogurtu, šviežiai spaustomis pamėgtomis sultimis. 6 valg. šaukštus čijos sėklų sumaišykite su keliomis stiklinėmis pasirinkto skysčio ir šaukšteliu medaus. Įberkite prieskonių – cinamono, kardamono. Įpilkite lašelį vanilės ekstrakto. Pudingą nakčiai dėkite į šaldytuvą, o kitą dieną šiuo skanėstu galėsite lepinti šeimynykščius, susirinkusius kalėdoti!


Populiarūs straipsniai

Slapukai padeda užtikrinti, kad ateityje Jūsų apsilankymai šioje svetainėje būtų patogesni. Toliau naršydami šiame puslapyje Jūs sutinkate su šio puslapio slapukų taisyklėmis.