Žymi šokėja ir mitybos specialistė dalijosi patarimais šeimoms

2018 m. rugpjūčio 30 d.
Ketvirtadienio rytas vienoje Vilniaus kavinių buvo skirtas sveikai gyvensenai.

Čia artėjant vienam didžiausių sostinės sporto renginių – „Danske Bank Vilniaus maratonui“ surengti sveikesni pusryčiai, kurių dalyvės – žinoma šokėja, dviejų vaikų mama Veronika Montvydienė ir mitybos specialistė Indrė Trusovė dalijosi patarimais, kaip subalansuoti mitybą ruošiantis didesniems fiziniams iššūkiams ir kaip šeimoje ugdyti ilgalaikius sveikos gyvensenos įpročius.

Renginio metu buvo pristatyta prekybos tinklo „Rimi“ iniciatyva atlikta apklausa, kurios metu paaiškėjo, kad prieš bėgimo varžybas savo mitybos įpročių visiškai nekeičia vos 19 proc. apklaustųjų. Tuo tarpu 37 proc. sportuojančių gyventojų nurodė, kad savo mityba stengiasi rūpintis nuosekliai, nepriklausomai nuo artėjančių fizinių iššūkių, o penktadalis patvirtino, kad ruošiantis bėgti ilgesnę distanciją labiau kreipia dėmesį į mitybą, vartoja sveikesnius ir didesnę energinę vertę turinčius produktus. Dar 24 proc. savo mitybą prieš bėgimo varžybas teigė koreguojantys minimaliai.

Tokias tendencijas atskleidė apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei du šimtai maratonui besiruošiančių gyventojų.

Renginyje dalyvavusi mitybos specialistė, tinklaraščio Sveikairgardu.lt autorė Indrė Trusovė dalyviams pristatė vienos dienos valgiaraštį, skirtą aktyviai šeimai, ketinančiai įveikti užsibrėžtą sportinį iššūkį, bei dalijosi įžvalgomis apie sveiką mitybą.

„Nusprendus padidinti fizinį aktyvumą, ruošiantis sportiniam iššūkiui ar varžyboms, neužtenka susidėlioti sportinių veiksmų plano ir treniruotis. Ypač didelį vaidmenį atlieka mityba. Jei ji nebus subalansuota, visavertė ir įvairi, sportinių rezultatų niekada nepavyks pasiekti“, – renginio metu sakė I. Trusovė.

Mitybos specialistė susirinkusiesiems priminė keletą pagrindinių taisyklių, skirtų sportuojantiems.

„Nors prieš sportą – ypač bėgimą – rekomenduojama nevalgyti bent jau porą valandų, siūlau įsiklausyti į savo organizmo poreikius ir elgtis individualiai. Tuo tarpu po sporto pavalgyti yra būtina, kad neprarastumėte raumeninės masės, be to, sportuojantys save gali palepinti ir vienu papildomu užkandžiu. Pvz., lęšių ar avinžirnių trapučiais bei nepamiršti išgerti 2 litrų gryno vandens“, – priminė I. Trusovė.

Žiniasklaidos pusryčių nepraleido ir garsi dviejų vaikų – 4,5 m. Adelės ir 1 m. Kajaus – mama, Rytų kovos menų sportininkė, šokėja-choreografė, kaskadininkė  Veronika Montvydienė. Žinoma moteris dalijosi savo sėkmės istorija, kaip pavyksta šeimoje ugdyti sveikesnio gyvenimo būdo įpročius.

„Mūsų šeima stengiasi ne tik sveikai maitintis, bet ir aktyviai leisti laiką. Aš sportuoju nuo vaikystės, šis įprotis ir dabar niekur nedingęs. Mūsų šeimai nėra būdinga sėdėti vienoje vietoje ir nieko neveikti. Iš gyvenimo norime imti viską, kas įmanoma, todėl laisvą laiką stengiamės praleisti kuo aktyviau, išbandome ir įvairias fizines veiklas. Vaikai, matydami aktyvius tėvus, ir patys tokiais tampa. Šis teigiamas pavyzdys yra užkrečiamas“, – sakė V. Montvydienė.

Kartu su vaikais „Rimi“ Šeimos bėgime dalyvausianti moteris renginio metu papasakojo, kad didžiąją vasaros dalį praleido pajūryje, kur ne tik mėgavosi puikiais orais, bet ir aktyviai leido laiką: stengėsi kuo daugiau vaikščioti, važinėjosi dviračiais, maudėsi jūroje.

Renginio svečiai ne tik dalijosi naudinga patirtimi, bet ir mėgavosi sveikesniais užkandžiais.

„Smagu, kad Lietuvos gyventojai ne tik vis aktyviau dalyvauja įvairiuose sporto renginiuose ir įsitraukia į juos kartu su visa šeima, bet ir vis labiau paiso savo mitybos, renkasi sveikesnius produktus, skaito sudedamąsias dalis. Reaguodami į tai įvedėme specialų žymėjimą „Rinkis sveikiau“, kuris padeda lengviau pastebėti sveikesnį maistą tarp daugybės prekių“, – apžvelgė „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Buivydienė.

Dienos valgiaraštis sportuojančiai šeimai iš „Rinkis sveikiau“ produktų pagal mitybos specialistę I. Trusovę:

Pusryčiai: blyneliai

Iš kiaušinių, banano, avižinių miltų ir pasukų gaminame blynų tešlą. Iškeptus blynelius gardiname natūraliu jogurtu, uogomis.

Priešpiečiai: kokteilis

Kokteilinėje ruošiame kokteilį iš kefyro, pusės banano, uogų, maistinių sėlenų.

Pietūs: žuvis

Auksaspalves doradas kepame orkaitėje kartu su šaldytų daržovių mišiniu. Patiekiame su rudaisiais ryžiais bei įvairių salotų mišiniu su alyvuogių aliejumi.

Pavakariai: salotos

Gaminame salotas iš smulkintų špinatų, agurkų, krapų, avokado, avinžirnių ar pupelių ir alyvuogių aliejaus.

Vakarienė: varškė

Varškę patiekiame su natūraliu jogurtu, cinamonu ir keliais graikiškais riešutais.

„Šis vienos dienos mitybos planas yra skirtas visai šeimai, norinčiai sveikai maitintis. Jei vaikas yra sveikas ir fiziškai aktyvus, neturi sveikatos problemų, drąsiai gali valgyti valgiaraštyje nurodytą maistą. Šie produktai pasirinkti todėl, kad yra natūralūs, juose nėra nereikalingų maistinių priedų. Be to, juose gausu skaidulų, baltymų, gerųjų riebalų, sudėtinių angliavandenių bei vitaminų“, – sakė I. Trusovė.


Populiarūs straipsniai

Slapukai padeda užtikrinti, kad ateityje Jūsų apsilankymai šioje svetainėje būtų patogesni. Toliau naršydami šiame puslapyje Jūs sutinkate su šio puslapio slapukų taisyklėmis.