Lietuvos jaunimas iškyloms laiko atranda kiekvieną savaitę

2012 m. Birželis 19 d.
Atėjus šiltajam sezonui, Lietuvos gyventojai iškyloms ruošiasi skirtingai – jaunimas iškylų neįsivaizduoja be kepsninės, palapinės, sporto ir paruošto maisto, o vyresni gyventojai – be kepsninės, išlankstomų kėdžių ir namuose gaminamo maisto. Tokią tendenciją atskleidė mažmeninės prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ iniciatyva bendrovės „Baltijos tyrimai“ atliktas tyrimas.
 
Nors iškylas mėgsta didžioji dalis Lietuvos gyventojų (71 proc.), visgi jas labiausiai propaguoja jaunimas iki 30 metų (56 proc.) - ketvirtadalis jų teigia tam skiriantys bent vieną kartą per savaitę.
 
„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovės Ramintos Stanaitytės-Česnulienės teigimu, prie tokios tendencijos Lietuvoje bene labiausiai prisideda vis populiarėjantys įvairūs muzikos festivaliai gamtoje, ypač mėgstami jaunimo, taip pat tokios šventės, kaip Joninės, prieš kurias išauga iškyloms skirtų prekių poreikis.
 
Paklausus apie būtiniausius iškylų atributus, atsiskleidė ryškūs jaunimo ir vyresnio amžiaus respondentų skirtumai. Apklausa parodė, jog iškylose niekas negali apsieiti be kepsininės (58 proc.), tuo tarpu antroje ir trečioje vietoje jaunimui atitinkamai svarbiausia yra palapinė (47 proc.) ir lauko žaidimai (badmintonas, tinklinis, futbolas) (36 proc.), o vyresniems – išlankstomos kėdės (31 proc.) bei vienkartiniai indai (28 proc.). 
 
Renkantis maistą iškyloms, amžiaus skirtumas nėra toks lemiantis veiksnys – čia labiau išsiskiria vyrų ir moterų pomėgiai. Apskritai daugumai Lietuvos gyventojų, mėgstančių iškylas gamtoje, skaniausias maistas pagamintas ant lauko kepsninės yra kiauliena (61 proc.), kurią dažniau nurodė vyrai (71 proc.). Jie taip pat dažniau nei moterys renkasi žuvį (18 proc.), jautieną (9 proc.), sūrį (5 proc.) ir žvėrieną (4 proc.). Kitaip nei stipriajai lyčiai, moterims mėgstamiausias iškylų maistas yra vištiena (56 proc.) ir dažniau nei vyrai jos paminėjo daržoves (27 proc.) bei kalakutieną (8 proc.).
 
Didelis tiek maisto produktų, tiek iškyloms paruoštų gaminių pasirinkimas prekybos centruose sąlygoja ir skirtingus lietuvių įpročius ruošiant maistą iškyloms. Dauguma gamtoje iškylaujančių šalies gyventojų maistą teigia ruošiantys namuose (71 proc.) – ypač tai būdinga vyresnėms nei 30 metų moterims. Ir tik kas ketvirtas respondentas atsakė, jog visą maistą, kurį gamina ant kepsninės, jau perka paruoštą parduotuvėje (25 proc.). Pastarąją opciją dažniau rinkosi jauni vyrai iki 30 metų.
 
Anot R. Stanaitytės-Česnulienės, jau paruošto maisto iškyloms populiarumas taip pat pastebimas ir RIMI parduotuvėse. Todėl, atsižvelgiant į pirkėjų poreikius ir populiarėjančias iškylas gamtoje, ypač artėjant Joninėms, šią savaitę RIMI parduotuvėse siūloma įsigyti lietuvių mėgstamiausios kiaulienos sprandinės už mažiausią kainą rinkoje, taip pat kitų kiaulienos gaminių. Tuo tarpu jaunieji iškylautojai gerokai pigiau gali įsigyti sporto ir turizmo prekių bei svarbiausių Joninių atributų – deglų.
 
Š. m. balandžio 25 d. –  gegužės 2 d. tyrimų bendrovės „Baltijos tyrimai” atlikto „Rimi Lietuva” inicijuoto tyrimo apie grilio sezoną metu buvo apklausta 1008 Lietuvos gyventojai, nuo 15 m. amžiaus. Šis tyrimas yra „Rimi Lietuva” vykdomo lietuvių įpročių ir pomėgių tyrimų ciklo dalis.
 

Populiarūs straipsniai