Lietuviai kol kas neskuba didinti išlaidų švenčių stalui

2010 m. Gruodis 20 d.
Naujausios mažmeninės prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ apklausos duomenimis, šių metų Šv. Kalėdų stalo patiekalams didesnė Lietuvos šeimų dalis (43 proc.) nėra linkusi išlaidauti ir planuoja skirti ne daugiau nei pernai – nuo 50 iki 200 litų. Tuo tarpu 34 proc. apklaustųjų planuoja išleisti mažiau ir tik 8 proc. kalėdiniam stalui ketina skirti daugiau pinigų nei pernai.
 
Didžioji dauguma apklaustųjų savo šventinio stalo neįsivaizduoja be tradicinių patiekalų - kūčiukų (71 proc.), kalėdaičių (48 proc.), silkės (41 proc.) ir aguonų pieno (25 proc.). Tyrimo duomenimis, tik Dzūkijoje populiariuosius kūčiukus nurungia kalėdaičiai, o Pietryčių Lietuvoje - naminiai kepiniai.
 
Anot „Rimi Lietuva“ atstovės ryšiams su visuomene Jovitos Bagdonaitės, pagrindinės šventinių pirkinių tendencijos, kaip rodo ir tyrimo duomenys, RIMI prekybos centruose šiemet išlieka labai panašios kaip ir pernai.
 
„Įvertinę pusės gruodžio mėnesio mūsų pirkėjų krepšelį, pastebėjome, jog ne mažesnio susidomėjimo nei pernai sulaukia ne tik tradiciniai kalėdiniai patiekalai – kūčiukai, žuvies produktai, grybai ir įvairūs kepiniai, bet ir žaislai, knygos, smulki buitinė technika. Šiemet mūsų pirkėjas šiek tiek daugiau linkęs įvertinti kokybę ir už ją mokamą kainą, - sako J. Bagdonaitė. 
 
Atsižvelgdami į šventinius šio laikmečio pirkėjų įpročius, RIMI prekybos centrai šiais metais siūlo dar platesnį populiariausių produktų asortimentą - daugiau šviežios antienos, žąsienos, triušienos, gurmanams – fazano mėsos, didesnį atvėsintos žuvies ir keptos žuvies pasirinkimą. Anot „Rimi Lietuva“ atstovės ryšiams su visuomene, nors panašu kaip ir praėjusiais metais, taip ir šiemet pirkėjai bus linkę daugiau gaminti namuose ir pirkti mažiau pusgaminių, tikimasi, jog tokie gaminiai, kaip kūčiukai, aguonų pienas, spanguolių kisielius, silkė su grybais ar aguoninis pyragas sulauks ne mažesnio pirkėjų dėmesio nei pernai.
 
„Kaip visus metus stebime ir reaguojame į savo pirkėjų įpročius, taip ir šventiniu laikotarpiu stengiamės pirkėjams pasiūlyti geriausiai jų poreikius atitinkantį asortimentą. Siekiame, kad RIMI prekybos centruose pirkėjai rastų visų šviežių ir pačių įvairiausių maisto produktų, reikalingų jų šventiniam stalui“, - sako ji.
 
Kaip rodo naujausio mažmeninio prekybos tinklo inicijuoto tyrimo duomenys, pirkėjai vertina galimybę visus šventiniam stalui reikalingus maisto produktus įsigyti vienoje vietoje ir net du trečdaliai apklaustųjų (66 proc.) teigia, jog Kūčių ir Šv. Kalėdų stalui maisto produktus perka prekybos centruose. Tuo tarpu šeštadalis (17 proc.) šventėms apsiperka turguje, o 13 proc., tarp kurių daugiausia kaimų gyventojai, maisto produktus perka mažose maisto parduotuvėse.
 
Tyrimas taip pat parodė, kad švenčių dienomis lietuviai leidžia laiką ne tik namuose, bet lankosi ir svečiuose ir dažniausiai draugams bei giminėms neša pyragus, sausainius (45 proc.) ir vyną (29 proc.).
 
Š. m. lapkričio 12 d. –  22 d. tyrimų bendrovės „Baltijos tyrimai” atlikto „Rimi Lietuva” inicijuoto kalėdinių pirkimo įpročių tyrimo metu buvo apklausta 1003 Lietuvos gyventojai, nuo 18 m. amžiaus. Šis tyrimas yra viena iš „Rimi Lietuva” vykdomų lietuvių įpročių ir pomėgių tyrimų ciklo dalių.

Populiarūs straipsniai