Karantinas keičia pirkėjų poreikius bei požiūrį į prekybos centrų darbuotojus

2020 m. gegužės 14 d.
Apsiperkant prekybos centruose, trims iš keturių pirkėjų svarbu išvengti spūsčių, kas antram – jaustis saugiai.

Saugumo poreikis apsiperkant – visiškai naujas, atsiradęs šalyje plintant koronavirusui ir paskelbus karantiną. Taip pat dabartinė situacija atnešė dar vieną labai reikšmingą pokytį pardavėjų ir pirkėjų santykiuose – pastarieji įvertino ir yra dėkingi prekybos centrų darbuotojams už darbą karantino laikotarpiu. Šias tendencijas atskleidė prekybos tinklo „Rimi“ užsakymu atlikta šalies gyventojų apklausa.

Kas antram pirkėjui parduotuvėje svarbiausia jaustis saugiai

„Kaip ir anksčiau, taip ir dabar pirkėjams svarbu apsiperkant išvengti eilių ir spūsčių jose, tačiau anksčiau šį poreikį diktavo laiko stoka, noras jį išnaudoti kuo efektyviau. Tuo tarpu dabar pirkėjai nenori stovėti eilėse, nes nori jaustis saugūs. Niekada anksčiau atėjusiam į parduotuvę tai nebuvo vienas svarbiausių poreikių. Priešingai, lietuviai mieliau užsukdavo į tas parduotuves, kuriose daug žmonių, eiles vertino kaip ženklą, jog čia pateikiami geri pasiūlymai. Dabar gi, priešingai – pirkėjams reikia privatumo, reikia apsauginio sienelių, saugių atstumų žymėjimų eilėse“, – sako „Rimi Lietuva“ prekybos centrų valdymo vadovė Irina Miklienė.

74 proc. apklausos respondentų teigė, kad jiems šiuo metu parduotuvėse svarbiausia išvengti eilių ir spūsčių jose. 66 proc., kaip svarbiausią dalyką, lankantis prekybos centruose, išskyrė galimybę dezinfekuoti rankas ir naudotis pirštinėmis. Daugiau nei kas antras, 56 proc. visų apklausos dalyvių, pabrėžė, kad, lankantis prekybos centruose, jiems svarbiausia jaustis saugiai ir taip jie jaučiasi, matydami įdiegtas saugumo priemones, tokias kaip apsaugos sienelės, eilių žymėjimas, apsaugines priemones dėvinčius darbuotojus. Beveik kas ketvirtas, 23 proc., tvirtino, kad šiuo metu jiems svarbiausia tai, kad turi galimybę apsipirkti artimiausioje parduotuvėje.

Ir gyvenamuosiuose rajonuose, ir miestų centruose veikiančiose „Rimi“ įrengtos pirkėjus ir kasose dirbančius skiriančios organinio stiklo sienelės, grindys tradicinėse eilių vietose – prie kasų ir sveriamos produkcijos skyriuose sužymėtos saugiu, 1 metro, atstumu. Apie būtinas asmens higienos ir saugumo priemones pirkėjus nuolat informuoja garsiniai ir vaizdiniai pranešimai. Nuo pat pirmų koronaviruso plitimo ženklų šalyje, „Rimi“ tinklo parduotuvės pilnai aprūpintos dezinfekcinėmis priemonėmis darbuotojų asmeninei higienai ir dažniausiai liečiamų paviršių, taip pat – pirkinių krepšelių, vėžimėlių dezinfekcijai. Visuose prekybos centruose taip pat įrengti stovai su dezinfekciniu skysčiu ir servetėlėmis pirkėjams, kurias prižiūri ir nuolat papildo už tai atsakingi darbuotojai.

Kas antras jaučia dėkingumą parduotuvių darbuotojams

Pirkėjų aprūpinimu dezinfekcinėmis priemonėmis, saugių atstumų eilėse laikymusi bei visų kitų saugumą užtikrinančių priemonių taikymu, jei tik mato, kad būtina, rūpinasi visi prekybos centrų darbuotojai, tuo pačiu atlikdami tiesioginį savo darbą –  aptarnaudami pirkėjus bei prižiūrėdami, kad lentynose netrūktų prekių. Pastarieji karantino metu pastebi ir vertina prekybos centrų darbuotojų pastangas ir jaučia padėką. Nors daugiausiai, 70 proc., apklausos respondentų tradiciškai kaip aktualią ir vertingą įvardijo informaciją apie pasiūlymus ir akcijas, net daugiau nei pusė, 53 proc., teigė, kad jiems svarbu girdėti ir matyti padėką darbuotojams už darbą karantino metu.

„Žvelgiant į užsienio šalis, kuriose labai aukštas pirkėjų aptarnavimo lygis ir kurias kaip pavyzdį mini iš kelionių ar emigracijos grįžę lietuviai, iki šiol kildavo klausimas, kodėl neturime tokio aptarnavimo Lietuvoje. Šiandienos realybė pateikė akivaizdų atsakymą – aptarnavimo kokybei labai didelę įtaką daro pirkėjų požiūris į dirbančius mažmeninėje prekyboje. Dabar pirkėjai supranta, kad parduotuvių darbuotojai atlieka svarbų darbą ir jį vertina“, – sako „Rimi Lietuva“ prekybos centrų valdymo vadovė. Pasak I. Miklienės, parduotuvių darbuotojai jaučia pasikeitusį pirkėjų požiūrį ir, gerai suprasdami situacijos rimtumą bei jų poreikius, daro viską, kad jie būtų išpildyti: „Taip, rūpindamiesi vieni kitais, su didele abipuse pagarba, visiems neįprastoje situacijoje keliame aptarnavimo kartelę Lietuvoje.“

Apklausos dalyvių taip pat buvo klausiama, ar prekybos centrų skelbiama edukacinė informacija bei patarimai, kaip saugiai apsipirkti, jiems šiuo metu aktuali ir vertinga. Teigiamai į šį klausimą atsakė 42 proc. respondentų. Beveik trečdalis, 30 proc. patvirtino, kad šiuo metu jiems svarbu ir aktualu iš prekybos centrų gauti patarimų ir receptų įvairiems patiekalams gaminti.

Apklausą „Rimi Lietuva“ užsakymu š.m. balandžio 23-27 d. atliko media planavimo agentūra „Havas Media“. Internetu vykdytoje apklausoje dalyvavo 300 Lietuvos miestų ir miestelių gyventojų, respondentų amžius – 18-65 metai.


Populiarūs straipsniai