Įsigalioja nauji reikalavimai: ką tai reiškia prekybos centrų pirkėjams

2018 m. gegužės 29 d.
Svarbi informacija pirkėjams įsigaliojus Bendrajam duomenų apsaugos reglamentui (BDAR).

Pasak prekybos tinklo „Rimi“ Ryšių su klientais vadovės Ievos Ungailaitės, vienas iš pavyzdžių, kuomet yra renkami ir kaupiami asmens duomenys, yra įvairios prekybos tinklų lojalumo programos. Vien „Mano Rimi“ lojalumo programos dalyvių skaičius šiuo metu siekia beveik 1 mln. 

Tam, kad pirkėjai galėtų naudotis įvairiomis lojalumo programų naudomis, tam tikrus duomenis rinkti yra būtina: „Kad galėtume prižiūrėti ir administruoti savo lojalumo programos „Mano Rimi“ dalyvių paskyras, informuoti apie vykstančias akcijas, pateikti pirkėjams pagal jų pirkimo įpročius sugeneruotus asmeninius pasiūlymus bei įvairias papildomas naudas auginantiems vaikus ar gimtadienių proga, mes renkame tam tikrus savo pirkėjų duomenis, tačiau dar iki BDAR įsigaliojimo jų kiekį sumažinome iki minimumo, – pažymi prekybos tinklo „Rimi“ Ryšių su klientais vadovė. – Atlikome didžiulės apimties namų darbus stiprinant mūsų prekybos tinklo renkamų duomenų apsaugą bei užtikrinant sklandų naujų reikalavimų įgyvendinimą.“

I. Ungailaitė įvardijo penkis aspektus, į kuriuos įsigaliojant BDAR svarbu atkreipti dėmesį visiems pirkėjams.

1. Dar daugiau saugumo

Pasak I. Ungailaitės, ir iki šiol „Rimi“ savo pirkėjų duomenis saugojo labai atsakingai, griežtai laikantis visų  Lietuvos Respublikos įstatymų bei vidinių įmonės saugumo reikalavimų. Darbas užtikrinant asmens duomenų privatumą ir skaidrumą nesustos ir po gegužės 25-osios, tačiau nuo šiol tai bus daroma pagal bendrus reikalavimus visoje ES ir labai išsamiai aprašytas tvarkas bei procedūras. Tad didžiausia geroji žinia visiems pirkėjams yra ta, kad jų asmens duomenys bus renkami ir tvarkomi itin atidžiai ir saugiai: „Duomenų apsauga tapo labai svarbia mūsų kasdienio darbo dalimi. Pirkėjas gali būti visiškai ramus, kad mums patikėti asmens duomenys yra patikimai apsaugoti, pašalinant bet kokias galimas grėsmes“, – užtikrino specialistė.

2. Pirkėjas turi teisę būti „užmirštas“

Nuo šiol visi asmens duomenys bus renkami ir naudojami tik aiškiai nustatytais tikslais. Be to, vartotojai įgyja daugiau teisių sužinoti, kokie duomenys apie juos yra kaupiami ir kaip juos ketinama panaudoti, galės reikalauti neteisingus duomenis pakeisti, o taip pat apriboti arba visai uždrausti savo asmens duomenų naudojimą. „Taip pat primename, kad pirkėjas turi teisę būti „užmirštas“: t. y. asmeniui pageidaujant jo duomenys bus ištrinti. Likusi informacija bus nuasmeninta taip, kad pagal ją negalėtų būti nustatytas informacijos savininkas“, – apžvelgė „Rimi“ Ryšių su klientais vadovė.

3. Renkami tik tie duomenys, kuriuos būtina rinkti

Dar vienas svarbus aspektas, kurį turėtų žinoti vartotojai – su BDAR įsigaliojimu mažėja ir renkamų asmens duomenų kiekis.

„Dar iki naujų reikalavimų įsigaliojimo mes atsakingai įvertinome, kokių duomenų rinkimas yra tikrai būtinas, ir kai kurių duomenų apie savo pirkėjus rinkimo (pvz., pavardės, adreso, šeiminio statuso) visai atsisakėme. Nuo šiol renkame tik tuos duomenis, kuriuos yra būtina rinkti, kad galėtume užtikrinti įstatymo įgyvendinimą, o mūsų pirkėjai galėtų ir toliau naudotis lojalumo programos naudomis“, – pabrėžė I. Ungailaitė.

4. Ką svarbu atlikti, jei norite toliau naudotis lojalumo programa

Visiems „Mano Rimi“ kortelių turėtojams, norintiems ir toliau naudotis lojalumo programos naudomis (kaupti kortelėje „Mano Rimi“ pinigus, naudotis asmeniniais pasiūlymais, įvairiomis nuolaidomis bei akcijomis), būtina atnaujinti savo duomenis, kuriuos jie yra pateikę registruodamiesi lojalumo programoje, bei susipažinti ir sutikti su „Mano Rimi“ privatumo politika. Tai galima padaryti prisijungus prie savo paskyros internetu ar parduotuvėse esančiuose terminaluose. Svarbu tai, kad pirkėjams nereikės suvesti savo jau pateiktų duomenų iš naujo, o juos tik patvirtinti, arba pakeisti nustatymus, jei to pageidauja.

„To prašome įgyvendinant atnaujintą lojalumo programą ir reglamento nuostatas, kad mūsų pirkėjai galėtų ir toliau naudotis „Rimi“ lojalumo programa, – teigė I. Ungailaitė. – Pirkėjai jau supranta, kad pasidalinimas tam tikrais asmens duomenimis padeda mums teikti dar kokybiškesnes ir asmeninius poreikius atitinkančias lojalumo programos paslaugas. Todėl kviečiame skirti kelias minutes laiko savo asmens duomenų atnaujinimui bei susipažinimui su privatumo politika, ir toliau naudotis mūsų lojalumo programos teikiamais privalumais.“

5. Paskirti už duomenų apsaugą atsakingi pareigūnai

Siekiant stiprinti duomenų apsaugą ir kompetencijas, prekybos tinkle „Rimi“ paskirtas išskirtinai už BDAR įgyvendinimą bei duomenų saugumo užtikrinimą atsakingas specialistas – duomenų apsaugos pareigūnas. Tai yra visiškai nauja pareigybė, kurios įsteigimas taip pat rodo atsakingą bendrovės požiūrį į duomenų apsaugą – tiek pirkėjų, tiek darbuotojų.

„Rimi“ yra tarptautinė kompanija, veikianti visose trijose Baltijos šalyse ir Švedijoje, todėl Lietuvoje ir Švedijoje paskirti duomenų apsaugos specialistai taip pat bus atsakingi už visose šalyse vienodų reikalavimų bei procesų taikymo užtikrinimą“, – pažymėjo I. Ungailaitė.

 

Daugiau informacijos:

Giedrė Buivydienė, „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė

Giedre.Buivydiene@rimibaltic.com

Tel. +370 684 46684


Populiarūs straipsniai

Slapukai padeda užtikrinti, kad ateityje Jūsų apsilankymai šioje svetainėje būtų patogesni. Toliau naršydami šiame puslapyje Jūs sutinkate su šio puslapio slapukų taisyklėmis.