9 iš 10 pirkėjų neteikia reikšmės darbuotojų amžiui

2018 m. Lapkritis 23 d.
„Rimi" pirkėjai išsakė savo nuomonę, ar lankydamiesi viešose aptarnavimo vietose jie susimąsto apie ten dirbančių darbuotojų amžių.

Keliaudami po užsienio šalis vietos kavinukėse, parduotuvėse ir kitose viešose aptarnavimo vietose dažnai matome dirbančius ne tik jaunus, bet ir vyresnius žmones, ir dažnai to pasigendame Lietuvoje. Tyrimai taip pat rodo, kad kas antras Lietuvos gyventojas, bandydamas įsidarbinti, yra patyręs diskriminaciją dėl amžiaus, o priešpensinio amžiaus žmonės dažnai jaučiasi nepageidaujami darbdavių.

„Matydami šias tendencijas nutarėme pasidomėti, ką galvoja mūsų pirkėjai – ar jiems yra svarbu aptarnavimo srityje dirbančių darbuotojų amžius, ar vis dėlto nuostatos keičiasi ir tam jau nebeteikiama reikšmės“, – sakė prekybos tinklo „Rimi“ personalo vadovė Dovilė Buinickaitė-Struckienė.

Lojalumo kortelių terminaluose atliktos apklausos, kurioje sudalyvavo daugiau nei 10 tūkst. prekybos centrų pirkėjų, rezultatai maloniai nustebino: 66 proc. apklaustųjų atsakė, kad jiems nėra svarbu, kokio amžiaus darbuotojas juos aptarnaus, o dar 23 proc. teigė niekada apie tai nepagalvojantys. Kad turėdami galimybę rinktis norėtų būti aptarnauti jauno darbuotojo, nurodė vos 8 proc. apklausos dalyvių, o 3 proc. atsakė, kad pageidautų būti aptarnaujami vyresnio amžiaus žmonių.

Paprašyta pakomentuoti pirkėjų apklausos rezultatus Lietuvos socialinių tyrimų centro vadovė dr. Sarmitė Mikulionienė apibendrino, kad 9 iš 10 apklaustų pirkėjų neturėjo išankstinių nuostatų dėl darbuotojų amžiaus, jų privalumų ar trūkumų ir tik 11 proc. tyrime dalyvavusiųjų nurodė, kad rinktųsi darbuotoją vien pagal amžių. Pasak jos, tai labai pozityviai nuteikiantis rezultatas.

Pasak S. Mikulionienės, išankstinių nuostatų neturėjimas dėl žmogaus amžiaus yra labai svarbu, mat diskriminacija paprastai kyla būtent dėl jų.

„Išankstinių nuostatų, tokių kaip „nemėgstu jaunų žmonių, nes jie nežino savo vietos ir yra išsišokėliai“ ar „man nepatinka seni žmonės, nes jie pamokslauja“, neturėjimas su didele tikimybės galimybe leidžia garantuoti, kad žmogus nediskriminuos kitų dėl amžiaus“, – sako dr. S. Mikulionienė.

Siekiant atkreipti visuomenės dėmesį į šią problemą ir kartu suteikti darbo ieškantiems žmonėms, kokio amžiaus jie bebūtų, daugiau pasitikėjimo, „Rimi“ inicijavo socialinę kampaniją „#AmžiusNesvarbu“.

„Skirtingo amžiaus, lyties ir gebėjimų žmonės labai gerai papildo vieni kitus, nes super galių turinčių žmonių, kurie vieni gali padaryti viską, tiesiog nėra. Mums reikia įvairių žmonių ir skirtumai yra gerai”, – teigia D. Buinickaitė-Struckienė.

„Rimi“ darbuotojų gretose yra daug darbuotojų su negalia ir didelė darbuotojų amžiaus įvairovė. Šiuo metu prekybos tinkle dirba 3,2 tūkst. darbuotojų, iš jų daugiau nei tūkstantis – vyresni nei 50 metų.

„Darbo ieškantys vyresni žmonės turi daug baimių ir tai rodo, kad ankstesnė jų patirtis ieškant darbo nėra pati geriausia. Neretai sulaukiame klausimo: „O ar aš ne per senas?“ Mes visada stengiamės padrąsinti, įkvėpti pasitikėjimo, priminti, kad amžius nėra svarbu ir kad visko galima išmokti“, – sako D. Buinickaitė-Struckienė.


Populiarūs straipsniai