4 iš 10 lietuvių šiemet Kalėdoms išleis mažiau: pagrindinė priežastis – išaugusi infliacija

2022 m. Lapkritis 08 d.
Beveik kas antras lietuvis šiemet Kalėdas sutiks kukliau – tokias tendencijas parodė prekybos tinklo „Rimi“ atlikta pirkėjų apklausa, kurioje dalyvavo apie 4,5 tūkstančio respondentų visoje Lietuvoje.

Didžiausią įtaką padidėjusiam taupymui šventiniu laikotarpiu turi sumažėjusi žmonių perkamoji galia dėl infliacijos ir išaugusių energijos kainų. Tačiau, pasak „Rimi Lietuva“ komercijos operacijų vadovės Olgos Suchočevos, sutaupyti kalėdiniu laikotarpiu yra ne vienas būdas: gali padėti ankstyvas pirkinių planavimas, įvairių nuolaidų paieška, privačios etiketės produkcija ir dažnesnis gaminimas namuose, pasidomint profesionalių virtuvės virtuozų – maisto technologų – sukurtais receptais.

Dalis pirkėjų šventinio biudžeto nemažins

„Pastaraisiais metais Kalėdų laikotarpį smarkiai paveikė pandemija – žmonės buvo priversti švęsti mažesniuose šeimos rateliuose, izoliuotis vieni nuo kitų, rečiau užsukti į svečius. Šiemet vėl sugrįžta įprastas Kalėdų džiaugsmas, kai savo dėmesiu ir dovanomis galime nustebinti artimuosius. Vis dėlto, šiuo metu žmones susiveržti diržus skatina kitos aktualijos, kurios turi akivaizdų poveikį ir taupymui“, – sako O. Suchočeva.

Spalio mėnesį „Rimi“ atliktoje pirkėjų apklausoje dalyvavo respondentai iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio, Alytaus bei mažesnių miestelių. Paklausti, kaip, lyginant su praėjusių metų Kalėdomis, šiemet jie planuoja keisti kalėdinį biudžetą, 40 proc. apklaustųjų nurodė, kad šiemet Kalėdoms planuoja išleisti mažiau, 36 proc. jų atsakė, kad šventėms skirto biudžeto nemažins, o 14 proc. planuoja išleisti daugiau pinigų nei pernai.

Respondentų taip pat buvo paprašyta nurodyti, kas paskatino išlaidų pokytį, lyginant su praėjusiais metais. Daugiau kaip pusė – 51 proc. – apklaustųjų nurodė, kad padidinti išlaidas privertė išaugusi infliacija. Dar po 19 proc. respondentų kaip paskatą labiau taupyti kalėdiniu laikotarpiu įvardijo išaugusias energijos kainas ir kitas asmenines priežastis.

Protingai apsiperkant, sutaupyti įmanoma

Anot komercijos operacijų vadovės, kiek anksčiau „Rimi“ atliktas vartotojų tyrimas parodė, kad nuo rugsėjo mėnesio net pusė lietuvių pradėjo labiau taupyti. O. Suchočeva tikina, kad neišleisti krūvos pinigų galima ir besiruošiant Kalėdoms: „Svarbiausia yra tinkamai paskirstyti finansus ir nepirkti visų dovanų vienu metu. Pirkėjai gali ieškoti nuolaidų populiariausioms dovanų kategorijoms, pavyzdžiui, žaislams, kosmetikai ar knygoms jau dabar, o prieš pat Kalėdas išlaidas skirti maistui.“

„Artėjant Kalėdoms, daugeliui tėvų aktualu šventiniai vaikų drabužiai, dovanėlės bei gardumynai mažųjų stalui. Tad pirkėjai, auginantys vaikus, gali pasinaudoti specialiomis nuolaidomis mažylių viršutiniams drabužiams, maistui ir gėrimams, kai kurioms kitoms prekėms. Tereikia į savo paskyrą įvesti vaiko vardą, gimimo datą ir gauti specialias nuolaidas. Be to, ne visi senjorai žino, kad gali užsiregistruoti ir gauti specialią 10 proc. nuolaidą, kuri pirmadieniais galioja tiek visose fizinėse „Rimi“ parduotuvėse, tiek formuojant užsakymą elektroninėje parduotuvėje“, – primena O. Suchočeva.

Ekspertė priduria, kad planuodami šventines vaišes pirkėjai gali dairytis privataus prekės ženklo produktų, kurie, nors yra tokios pačios aukštos kokybės, dažniausiai yra pigesni už kitus. „Didžiausiu privačios etiketės prekių privalumu tampa galimybė įsigyti aukštos kokybės prekių už mažesnę kainą. Patrauklios kainos efektą daugeliu atvejų pavyksta pasiekti masto ekonomikos dėka, vykdant pirkimus tarptautiniu mastu, derantis su tiekėjais ir kartu surandant geriausius sprendimus, kaip suderinti aukštą kokybę bei gerą kainą“, – sako O. Suchočeva.

Idėjos valgomoms dovanoms

Rugpjūčio mėnesį „Rimi“ atliko dar vieną tyrimą Baltijos šalyse, skirtą įvertinti privačios etiketės prekių pirkimo įpročius. Net 85 proc. apklaustųjų nurodė dažnai įsigyjantys „Rimi“ privataus prekės ženklo produktų. Remiantis tyrimo duomenimis, populiariausi produktai yra pienas, duona, cukrus, kiaušiniai ir mėsa. Viena svarbiausių tyrimo išvadų – pirkėjai vis svarbesne priežastimi pirkti privačios etiketės produktus laiko mažesnę jų kainą.

„Artėjant šventėms pravartu pasidairyti tiek mažesnės kainos „Rimi Basic“ produktų, tiek aukščiausios kokybės „Selection by Rimi“ produktų, kurie gaminami iš natūralios kilmės ingredientų. Aliejai, pagardinti žolelėmis, padažai, alyvuogės, gurmaniški sūriai ir kumpiai, specialiai atrinkti saldumynai pravers ir švenčių stalui, ir dovanoms. Dabartinėje ekonominėje situacijoje privataus prekės ženklo produktai yra viena asortimento stiprybių, teikiančių klientams būtiną paramą. Šių prekių sąnaudos mažesnės dėl sutaupytų investicijų rinkodarai, gamybos linijoms, optimizuotos tiekimo grandinės, stabilios paklausos ir ilgalaikių sutarčių. Tai leidžia „Rimi“ klientams pasiūlyti aukštos kokybės prekes patraukliomis kainomis. Matome abipusę privačios etiketės produktų naudą, todėl ir toliau stiprinsime jų pasiūlą“, – tikina O. Suchočeva.


Populiarūs straipsniai