2023 metų „Rimi“ korporatyvinės atsakomybės ataskaita

Šiame puslapyje pateikiama informacija apie tvarumo iniciatyvas ir RIMI nuveiktą darbą tvarumo srityje. Kviečiame išsamiau susipažinti su mūsų svarbiausiais 2023 metų pasiekimais.

Vaidas Lukoševičius, „Rimi Lietuva“ generalinis direktorius

„2023 m. „Rimi Baltic“ žengė svarbių praktinių žingsnių tvarumo srityje, tai patvirtina 7 % mažesnis išmesto CO2 kiekis ir per metus net 20 procentinių punktų sumažintas maisto atliekų kiekis. Tačiau mūsų pasiekimus atspindi ne vien tik sausi skaičiai. Įsteigę RIMI atvirąją inovacijų platformą, surengėme pirmąjį RIMI mažmeninės prekybos hakatoną, kuriame dalyvavo 52 startuoliai iš 15 šalių. Šešis iš jų atrinkome vykdyti apmokamų bandomųjų projektų ir tokiu būdu šias naujas idėjas pradėjome įgyvendinti praktiškai. Mes ir toliau žengsime šiuo keliu, nes tvarumas yra ne vien atliekų ir išmetamųjų teršalų mažinimas. Tvarumas – tai ir geresnio rytojaus, kai mūsų kasdieniai pasirinkimai bus sąmoningesni bei tvaresni, kūrimas“.

130 maisto furgonų su aukojamais maisto produktais

Siekdami užtikrinti, kad maisto produktai pasiektų tuos žmones, kuriems labiausiai jų reikia, visose trijose šalyse aktyviai investuojame į maisto produktų aukojimo plėtrą. Per 2023 m. „Rimi Baltic“ paaukojo 2668 t maisto, tai sudaro 130 maisto furgonų. „Rimi Latvia“ sustiprino bendradarbiavimą su vietos „Maisto banku“ ir nuo šiol aukoja maisto produktus iš 98 parduotuvių. Per metus paaukota 561 t maisto produktų, arba dvigubai daugiau negu 2022 m., kai buvo paaukota 276 t. Pradėjusi aukoti ir šaldytus maisto produktus, „Rimi Eesti Food“ svariai prisidėjo prie „Rimi Baltic“ rezultato: paaukotos 1474 tonos maisto. Tačiau įspūdingiausią rezultatą pasiekė „Rimi Lietuva“, paaukojusi  633 tonas maisto produktų.

Kartu su „Maisto banku“ banku kasmet du kartus per metus – pavasarį ir rudenį – organizuojame „Maisto banko“ akcijas, kurių metu raginame savo pirkėjus nupirkti maisto nepasiturintiems ir jį paaukoti. 2023 metų pavasarį vykusiose akcijoje pirkėjai nupirko ir paaukojo maisto, kurio vertė 38 tūkst. eurų, o rudenį – 33 tūkst. eurų.

Remiame vietinę produkciją

„Rimi Baltic“ siekia paremti vietinius gamintojus – tad 43 % mūsų asortimento produktų yra iš vietinių Baltijos šalių gamintojų. Mūsų kampanija „Gerai tau, gerai tavo šaliai“, pradėta 2020 m., vis dar tęsiasi. 2023 metais daug investavome Latvijoje ir Lietuvoje, kad į lentynas nugultų daugiau vietinių gamintojų pagaminto maisto. Pavyzdžiui, paminėtina apdovanojimų pelniusi televizijos ir socialinių tinklų kampanija „Latvijos skonis“,  visose naujose „Rimi“ parduotuvėse Lietuvoje įkurtos „Ūkininkų parduotuvės“, šiuo metu esančios pusėje šalies parduotuvių. Be to, Lietuvoje jau 12 metų veikia lietuviškų prekių krautuvėlė „Vikis“, kurios tikslas – trumposios tiekimo grandinės: tiesiai iš ūkio ant tavo stalo.

Parama Ukrainai

Reaguodama į Rusijos invaziją į Ukrainą, RIMI ėmėsi įvairiausių veiksmų Ukrainai ir demokratinėms vertybėms paremti. Iš mūsų parduotuvių  prekių asortimento pašalinti rusiški ir baltarusiški produktai, taip pat tęsiame darbą siekdami užtikrinti, kad nė viename mūsų nuosavų prekių ženklų produkte nebūtų žaliavų, kurių kilmės šalis yra Rusija ir Baltarusija. Be to, RIMI tęsia ir 2022 m. pradėtas iniciatyvas: aukoja Ukrainai pinigų, būtiniausių prekių ir maisto produktų, suteikia galimybę klientams aukoti Ukrainai sukauptus „Mano RIMI“ pinigus ir pagal specialią mentorystės programą suteikia Ukrainos žmonėms galimybę įsidarbinti.

„Rimi Baltic Sustainability Awards 2023“

RIMI yra viena iš „Baltic Sustainability Awards“ – kasmečio renginio, skirto įvertinti ir pagerbti išskirtines tvarumo iniciatyvas Baltijos regione – steigėjų. Renginyje, kuris vyko jau trečią kartą, įvertintos ir apdovanotos įmonės bei startuoliai, reikšmingai prisidėję prie darnaus vystymosi. Specialūs „Rimi Customer Changemaker“ apdovanojimai įteikti asmenims, įkvepiantiems įdiegti sumanius ir tvarius vartojimo sprendimus, o „Food Innovation“ apdovanojimas atiteko Lietuvos startuoliui „Beeloop“ – už medaus pakuotę, nepaliekančią jokių atliekų.

Išsamesnė informacija apie nugalėtojus – www.balticsustainabilityawards.eu/finalists-2023

Išmesto CO2 kiekio apimtys sumažintos 7 %

Nuo 2021 m. „Rimi Baltic“ savo operacijų metu jau yra neutralaus poveikio klimatui bendrovė. Tačiau mes nesustojame ir toliau mažiname išmetamo CO2 kiekį: 2023 m. išmesto CO2 kiekis sumažėjo 7 %, palyginti su 2022 m. (1 ir 2 lygio išmetamieji teršalai, iš viso 25 215,29 t CO2). Bendrovė RIMI laikosi Kioto protokolo, o mūsų išmetamo CO2 kiekio duomenys tikrinami atliekant išorinį auditą.

Mažinant išmetamo CO2 kiekį, 2023 m. ypač svarbią reikšmę turėjo tai, kad, palyginti su 2022 m., net 40 % sumažinome išmesto CO2 kiekį, atsirandantį dėl šaldymo sistemų naudojimo. Tokio įspūdingo rezultato pavyko pasiekti todėl, kad savo veikloje atsisakėme aušinimo sistemų, kuriose naudojamas freonas. Pertvarkius 10 šaldymo įrangos blokų, dabar mūsų sistemose ne tik naudojama mažiau freono, bet ir gerokai sumažėjo nuotėkio rizika.

Be to, vis daugiau dėmesio skiriama 3 lygio išmetamųjų teršalų, kurie sudaro apie 97 % visų RIMI vertės grandinės išmetamųjų teršalų, problemai spręsti. Spręsdami šią problemą, aktyviai bendradarbiaujame aiškindami savo darbuotojams, tiekėjams ir klientams apie anglies dioksido pėdsaką, susijusį su jų pasirenkamais maisto produktais. 2023 m. su klimato žvalgybos platforma „Carbon Cloud“ inicijavome bendradarbiavimo projektą, šiuo metu vyksta jų CO2 duomenų bazės pirkimo procesas. Tikimės, kad 2024 m. antroje pusėje elektroninėje parduotuvėje bus paleista bandomoji programos versija.

#SaveFood= #SaveMoney (nešvaistyk maisto – sutaupyk pinigų)

Toliau tęsiame savo darbą siekdami sumažinti maisto atliekų kiekį parduotuvėse ir sandėliuose bei kiek tai susiję su klientais. Nuo 2022 m. iki 2023 m. Baltijos šalių lygiu maisto atliekų dalį kilogramais RIMI sumažino 20 % ir pasiekė 1,56 % (2022 m. buvo 2,00 %). Viršiję tokį ambicingą metinį tikslą, mes siekiame iki 2025 m. RIMI veiklos operacijose perpus sumažinti maisto atliekų apimtis, palyginti su 2016 m. Tarpinį tikslą pasiekėme daugiau paaukoję maisto produktų (Baltijos šalių mastu paaukotos 2668 tonos) ir sumažinę nurašytų produktų kiekį. Sumažinti nurašytų produktų kiekį galėjome dėl naujo dirbtiniu intelektu grindžiamo prekių kainų mažinimo sprendimo, kurį įdiegus buvo automatizuotas produktų, kurių tinkamumo vartoti terminas artėja prie pabaigos, pardavimo pasiūlymų procesas.

Skaitmeniniai pirkimo kvitai leido sutaupyti 31,7 tonos popieriaus

Visose RIMI parduotuvėse įdiegti skaitmeniniai pirkimo kvitai. Dabar klientais visose kasose gali patys pasirinkti, ar pageidauja išspausdinto, ar skaitmeninio pirkimo kvito.  Kas penktas pirkimo kvitas nebuvo spausdinamas (22,02 %). Per 2023 m. mūsų klientams neišduota 36,4 mln. popierinių pirkimo kvitų (16,1 mln. Estijoje, 12,5 mln. Lietuvoje ir 7,8 mln. Latvijoje), kuriems atspausdinti būtų reikėję 31,7 t popieriaus. Be to, įdiegę naują mobilųjį skenavimo sprendimą, leidžiantį naudoti išmanųjį telefoną produktams nuskaityti, mes išvengėme ir kitokių nereikalingų atliekų. Šiuo sprendimu galima naudotis 126 parduotuvėse visose Baltijos šalyse. Tai reiškia, kad mums nebereikia 4200 nuskaitymo įrenginių, todėl ateityje elektroninių atliekų kiekis sumažės daugiau nei 1,2 t.  

Įgyvendinus šią inovaciją, „Rimi Lietuva“ „Atliekų kultūros apdovanojimuose“ gavo prestižinį „Metų pavyzdžio“ apdovanojimą tiesiai iš aplinkos apsaugos ministro rankų.

Elektros energijos suvartojimas sumažėjo 9 %

2023 m. „Rimi“ efektyviai sumažino elektros suvartojimą 9 %, palyginti su 2022 m. Šis pasiekimas yra mūsų nuolatinio įsipareigojimo mažinti energijos naudojimą ir optimizuoti energijos vartojimo efektyvumą dalis. 2023 m. sukūrėme naują energetikos strategiją, kurios tikslas – iki 2030 m., palyginti su 2021 m., energijos suvartojimą vienam kvadratiniam metrui sumažinti 24 proc.

Naujos kartos taromatas

Užstato sistema – svarbi mūsų tvarumo ir inovacijų kelionės dalis. Džiaugiamės, kad būtent „Rimi Lietuva“ prekybos centre 2023 metų vasarą pradėjo veikti pirmasis Lietuvoje naujosios kartos taromatas, kuris leidžia grąžinti PET ir metalines pakuotes kur kas greičiau ir patogiau – tereikia vienu ypu iškratyti visą maišą pakuočių į tam skirtą talpią angą. Be to, tarą grąžinantys pirkėjai gali pasirinkti savo pinigus paaukoti vietos nevyriausybinėms organizacijoms: „Mamų unijai“, „Sidabrinei linijai“, „Niekieno vaikai“ ir 2023 metų „Sengirės fondui“.

RIMI atviroji inovacijų platforma

Sutarta, kad per ateinančius trejus metus startuoliams finansuoti RIMI skirs 1 mln. eurų. Numatyta finansuoti 4 sritis, įskaitant tvarumą, o finansavimas bus vykdomas per RIMI atvirąją inovacijų platformą. Ieškodami naujų verslo galimybių, kurios padėtų spręsti tvarumo problemas, 2023 m. birželio mėn. pakvietėme inovatyvių idėjų turinčius ambicingus asmenis ir komandas bei jau įsitvirtinusius startuolius teikti paraiškas dalyvauti pirmajame RIMI mažmeninės prekybos hakatone ir gauti galimybę kartu su RIMI kurti naujus verslo modelius.

Mūsų darbuotojų ir pirkėjų sveikatingumas

Balandis – „Rimi“ sveikatingumo mėnuo. Šį mėnesį Baltijos šalys įdiegė savo „sveiko penktadienio“ variacijų, pavyzdžiui, „Rimi Estonia“ keturis penktadienius iš eilės vaisiams ir daržovėms siūlė 15 % nuolaidą, „Rimi Latvia“ pristatė atskirus 15 % nuolaidų kuponus vaisiams ir daržovėms, kuriais galima pasinaudoti tam tikromis dienomis, „Rimi Lietuva“ pailgintais balandžio savaitgaliais suteikė 20 % nuolaidų kuponų vaisiams ir daržovėms.

2023 m. surengėme seminarų ir užsiėmimų savo darbuotojams, taip pat jiems padovanojome krepšelių „Pavasarinis energijos užtaisas“ su vitaminu D ir omega-3 rūgštimis. Per sveikatingumo mėnesį daugiausia dėmesio skyrėme emocinei ir fizinei sveikatai: surengtas praktinis seminaras apie sveikus glotnučius, kurį vedė dietologas, ir seminarai asmeninių finansų bei investicijų klausimais.

Be to, pradėjome įgyvendinti administracijos darbuotojams skirtą bandomąją programą „Dirbk iš užsienio“. Pagal šią programą mūsų kolegos turės galimybę iki 30 dienų per metus pailsėti nuo įprastos aplinkos ir darbuodamiesi naujoje, įkvepiančioje aplinkoje toliau prisidėti prie mūsų bendrovės sėkmės.

Be to, „Rimi Lietuva“ antrus metus iš eilės gavo tarptautinį prestižinį „Top darbdavio“ sertifikatą. Šis sertifikatas – įrodymas, jog mums rūpi kiekvienas darbuotojas ir siekiame užtikrinti pačias geriausias sąlygas dirbti ir tobulėti.

Aktyvios gyvensenos propagavimas

2023 m. RIMI rėmė pagrindinius bėgimo renginius visose trijose Baltijos šalyse. Rygoje vyko du svarbiausi tarptautiniai bėgimo renginiai. Padedant RIMI, Ryga tapo pasaulio bėgimo sostine. Gegužę vykusiame RIMI Rygos maratone dalyvavo daugiau kaip 23 000 dalyvių iš 79 pasaulio šalių. Į rugsėjį Rygoje vykusį pasaulio bėgimo čempionatą, kuriame dalyvavo geriausi sportininkai,  atvyko 56 nacionalinės komandos ir rekordinis bėgikų skaičius – 13 334 (įskaitant „Rimi Kids“ bėgimo dalyvius) iš daugiau kaip 100 šalių. Dalyvavimo rekordas pasiektas ir Lietuvoje vykusiame tarptautiniame RIMI Vilniaus maratone, kurio dvidešimtmetį šventė daugiau nei 10 000 bėgikų. Estijoje RIMI aktyviai rėmė moterų bėgimą. Čia surengtas „Rimi Girls“ bėgimas ir garsiosios „Rimi City Run“ varžybos, kurios sutraukė tūkstančius dalyvių. Į Talino maratoną atvyko beveik 24 000 bėgikų, o populiarioje 10 km RIMI bėgimo rungtyje aktyviai dalyvavo ir daug RIMI darbuotojų

Sveikesnio produktų asortimento propagavimas

Mūsų tikslas – savo pirkėjams pasiūlyti sveikesnių produktų ir įkvėpti rinktis sveikiau. Iki 2023 m. pabaigos „Rimi“ siekė sumažinti druskos kiekį 15 %, sočiųjų riebalų – 10 %, o cukraus – 10 % tam tikruose nuosavų prekių ženklų produktuose ir parduotuvių produktuose, labai prisidedančių prie paros suvartojimo normų. Ir mes pranokome lūkesčius. Druskos sumažinome 22,5 %, sočiųjų riebalų – 19,2 %, cukraus – 18,4 %.

„Rinkis sveikiau“ ženklu dabar žymimi 2747 produktai, atitinkantys griežtus produktų kokybės kriterijus: daugiau skaidulų, viso grūdo grūdų, mažiau cukraus, druskos, „blogesnių“ riebalų, produktai be GMO ir sintetinių maisto priedų.

 

Įtrauki darbo aplinka

Kaip darbdavys bendrovė rūpinasi, kad visiems būtų užtikrinta įtrauki darbo aplinka. RIMI komandoje dirba skirtingų lyčių ir tautybių darbuotojų, besiskiriančių amžiumi, išsilavinimu, gyvenimo patirtimi ir įsitikinimais. 2023 m. aukščiausiojo valdymo lygmens komandoje buvo 62 % vyrų ir 38 % moterų. Be to, stengėmės, kad dirbtų daugiau 50 metų ir vyresnių asmenų: 2023 m.  jie sudarė 44 % nuo naujai priimtų darbuotojų. Be to, RIMI aktyviai remia ir asmenų su negalia įdarbinimą.

Gegužės mėnesį šventėme įvairovės mėnesį, kurį iš pradžių inicijavo Europos Komisija, siekdama skatinti įvairialypę ir įtraukią darbo aplinką visame Baltijos regione. RIMI vadovybės atstovai dalyvavo inauguraciniame renginyje Briuselyje ir Lietuvos įvairovės chartijos metinėje konferencijoje. Lietuvoje ir Latvijoje RIMI  dalyvavo ir tarptautinėje iniciatyvoje „DUO day“, kurios metu žmonės su negalia kviečiami išbandyti įvairias profesijas. Estijoje paramą LGBTQ teisėms RIMI išreiškė Taline vykusių eitynių „Baltic Pride“ proga. „Rimi Lietuva“ taip pat išreiškė savo palaikymą LGBTQ bendruomenei.  

Kokybės standartų užtikrinimas

Mes toliau keliame savo kokybės standartus, todėl iš savo įmonės prekių ženklų tiekėjų RIMI reikalauja, kad jie turėtų trečiųjų šalių patvirtintą atitikties tam tikriems pasauliniams kokybės standartams (pvz., Global GAP, BRC, FSSC) sertifikatą. 2023 m. šį reikalavimą įvykdė 98,42 % (tikslas – 90 %) tiekėjų. „Rimi“ taip pat išplėtė esamus sertifikatus, įskaitant BRC tiekimo grandinę visose trijose šalyse, taip pat ISO 9001 ir ISO 14001 asortimentą ir pirkimą, be to, BIO asortimento ir procesų sertifikatus visose Baltijos šalyse. 2023 m. priežiūros audito metu ASC/MSC sertifikavimo apimtis buvo išplėsta įtraukiant 1 naują žuvų rūšį ir 2 naujus sertifikuotus tiekėjus.

Socialinių teisių apsauga

Socialinės teisės  svarbios visoje RIMI vertės grandinėje. Mums nepriimtina diskriminacija, asociacijų laisvės pažeidimai, vaikų darbas, priverstinis darbas ir nesaugių užduočių skyrimas  jauniems darbuotojams. Siekdama užtikrinti, kad būtų laikomasi žmogaus teisių, RIMI įpareigoja savo įmonės prekių ženklų tiekėjus didelės rizikos šalyse laikytis ICA socialinio audito reikalavimų. 2023 m. šį reikalavimą įvykdė 94 % tiekėjų. Mūsų tikslas – kad jį įvykdytų 100 % tiekėjų.

Auditai parduotuvėse

Siekdami užtikrinti, kad mūsų parduotuvės atitiktų aukščiausius kokybės, saugos ir higienos standartus, mes reguliariai jas tikriname, pasitelkdami savo kokybės kontrolės ir vidaus audito komandas. Šių patikrinimų metu daugiausia dėmesio skiriama įsitikinti, kad parduotuvėje viskas yra daroma tinkamai: tikrinama, kaip laikomi produktai, kontroliuojama, kaip laikomasi produktų galiojimo laiko ir ar tinkamai tvarkomos atliekos. 2023 m. vidaus audito komanda patikrino 95 % parduotuvių, o kokybės kontrolės komanda – 98 % RIMI parduotuvių.

Požiūris į nuosavų prekių ženklų produktų kokybę

„Rimi“ kruopščiai išbando savo nuosavų prekių ženklų produktus parduotuvėje, siekdama įsitikinti, ar visi produktai ir toliau atitinka „Rimi“ gaminių kokybės ir saugos reikalavimus. Siekiant užtikrinti savo tikslų įgyvendinimą, 2023 m. buvo atlikta daugiau nei 8800 gaminių bandymų.