2022 m. „Rimi“ korporatyvinės atsakomybės ataskaita

Šiame puslapyje pateikiama informacija apie „Rimi“ korporatyvinės atsakomybės veiklą. Prieš gilindamiesi į detales, kviečiame susipažinti su svarbiausiais 2022 m. įmonės duomenimis.
 

Single image Single mobile image

Tvarumas – labai plati sritis, todėl svarbiausia įsivardyti sau, kur esi stipriausiais ir atneši didžiausią pozityvų pokytį. Esame mažmeninės prekybos atstovai, o šio sektoriaus įmonės, esu įsitikinęs, gali labai reikšmingai prisidėti prie tvarumo. Tai didelės bendrovės, turinčios daug parduotuvių, dažną kontaktą su pirkėjais, kuriems siūlo ypatingai svarbų produktą – maistą. Mes atsakingi prieš milijonus vartotojų dėl produktų kokybės, bet galime juos šviesti, siūlyti sveikesnį asortimentą ir taip  padėti būti tvaresniais. Turime platų tiekėjų tinklą, čia taip pat matome savo misiją formuojant ir skatinant tvaresnių sprendimų ieškojimą. Žmonėms svarbu matyti, kad darbdavys rūpinasi darbuotojų gerove, fizine ir emocine sveikata, todėl tvariai įmonei lengviau išlaikyti ar pritraukti progresyviausius talentus. Pirkėjai irgi tikisi, kad  prekės ženklas skirs dėmesį tvarumui, kitaip dalis jų nusisuks. Tai – pakankamai akivaizdūs įrodymai, kad tvarumas verslui padeda įgyti pranašumą. Žinoma, tai investicija, bet ji sugrįžta su kaupu – per sveikesnę visuomenę, geresnę aplinką ir pozityvią ekosistemą, kuri atneša vertės visiems.

Vaidas Lukoševičius

Generalinis direktorius

Džiugu, kad pusantrų metų trunkantis darbas sprendžiant maisto švaistymo klausimus jau duoda ženklių rezultatų. Pasiekėme didžiausią pagerėjimą per visą „Rimi“ istoriją sumažindami maisto švaistymą net 13%, palyginus su 2021 metais. Iki 2025 m. pabaigos maisto švaistymą tikimės sumažinti perpus, lyginant su 2016 m., o bendra siekiamybė nė vieno maisto produkto neišmesti į šiukšlių dėžę. Na, o metus užbaigėme ruošdamiesi kitam milžiniškam projektui Energijos strategijos sudarymui, kad galėtume pasiekti ne tik su energetika, bet ir klimato kaita susietus tvarumo tikslus, kurie svarbūs visai mūsų visuomenei ir gamtai.

Liudvikas Aleliūnas

„Rimi Baltic“ Socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas

Kaip „Rimi“ dirbame su korporatyvine atsakomybe?

 

„Rimi Baltic“ yra ICA grupės dalis, todėl, plėtodami korporatyvinės atsakomybės strategiją, vadovaujamės ICA grupės požiūriu – siekiame būti šios srities lyderiais. Atitinkamai, korporatyvinė atsakomybė yra sudėtinė visų ICA grupės kasdienių operacijų dalis. Bendradarbiaudama grupės viduje bei su skirtingais visuomenės nariais, ICA grupė atlieka svarbų vaidmenį stiprinant tvarumo plėtrą. Tvarią veiklą ICA grupė daugiausia vykdo šiose penkiose srityse: lokalumas, aplinkosauga, sveikata, įvairovė ir kokybė.

 

„Rimi Baltic“ strategija

 

Mes aktyviai remiame vietos, kurioje vykdome veiklą, bendruomenes.

 

 

Mes mažiname savo veiklos įtaką aplinkai, kuriame klimatui neutralias operacijas ir padedame pirkėjams priimti tvaresnius sprendimus.

 

 

Mes aktyviai prisidedame stiprinant gyventojų sveikatą ir tam pasitelkiame mūsų įmonės stiprybes.

 

 

Savo konkurencingumą stipriname plėsdami mūsų veiklos įvairovę ir maksimaliai išnaudodami skirtumus.

 

 

Užtikriname, kad savo veikloje ir verslo santykiuose visada vadovautumėmės kokybės bei socialinės atsakomybės kriterijais.

 

Jungtinių tautų darnaus vystymosi tikslai

Pastaraisiais metais tvarią veiklą plėtojome atsižvelgdami į Jungtinių Tautų darnaus vystymosi darbotvarkę ir joje iškeltus darnaus vystymosi tikslus. Šie 17 tikslų papildo vienas kitą, o „Rimi“ veikla jiems turi tiesioginę bei netiesioginę įtaką. ICA grupė, kurios dalimi yra „Rimi“, nusprendė savo pastangas koncentruoti į 3, 5, 8, 12, 13 ir 14 tikslus, kurių siekiant daugiau dėmesio tenka grupės operacijoms.

Single image Single mobile image

„Baltic Sustainability Awards" pripažinti tvarumo inovatoriai

Lapkričio 30 d. Rygoje įvyko „Baltic Sustainability Awards“ konkurso, kurio viena iš steigėjų yra „Rimi Baltic“, apdovanojimų ceremonija. Šiuo renginiu siekiama padėkoti įmonėms, organizacijoms, startuoliams ir iniciatyviems žmonėms už tvarumo inovacijas, paskatinti juos ir toliau plėsti tvarumo veiklas. Šiemet apdovanojimai bendrovėms buvo įteikti aštuoniose kategorijose: „Poveikis atsinaujinančiajai energijai“, „Tvarūs ištekliai“, „Tiekimo grandinė“, „Tvarūs miestai ir judumas bei socialinės iniciatyvos“, „Startuolių ir įmonių inovacijų“, o asmenims už individualius pasiekimus - kategorijoje „Pokyčių kūrėjų“. Iš visų trijų Baltijos šalių sulaukta daugiau nei 240 paraiškų, kurias vėliau tarptautinė komisija atidžiai įvertino pagal strateginio partnerio „Ernst&Young“ specialiai apdovanojimams pritaikytą metodiką.

Daugiau informacijos apie nugalėtojus >>

Per metus maisto labdarai paaukota 3000 tonų

Vienas iš pagrindinių „Rimi" prioritetų – maisto švaistymo prevencija. Investavome savo išteklius tam, kad visose trijose Baltijos šalyse būtų išplėtota paramos maistu sistema ir padėtume žmonėms, kuriems to reikia. Lietuvoje aktyviai bendradarbiavome su „Maisto banku“ tinklu ir jam atiduodamo maisto kiekį 2022 m. padidinome iki 745 tonų (2021 m. buvo 666 tonos). Be to, „Rimi“ parduotuvėse vykdomų „Maisto banko" kampanijų metu mūsų klientai paaukojo ženklius kiekius ilgo galiojimo maisto produktų, kurių vertė sudarė 97 510 eurų.
„Rimi Latvia" taip pat sustiprino bendradarbiavimą su vietos „Maisto banku", išplėsdama aukojimą iš beveik  60 parduotuvių -  per metus labdarai perduotos  276 (palyginti su 13 tonų 2021 m.) tonos maisto. Estija žengė dar vieną žingsnį į priekį - „Maisto bankui“ pradėjo aukoti šaldytus maisto produktus ir tokiu būdu padidino aukojamus kiekius iki 1986 tonų  (2021 metais buvo 1329 tonos).

Prasidėjus karui „Rimi“ įvairiais būdais palaikė Ukrainą

Prasidėjus Rusijos agresijai prieš Ukrainą iš prekybos išėmėme 414 pavadinimų Rusijos ir Baltarusijos įmonių gaminamus produktus. Jų užsakymai, tiekimas, pardavimai pilnai sustabdyti. Į mūsų parduotuvės nebetiekiami 67 pavadinimų produktai, kuriuos tarptautinės bendrovės gamino Rusijoje ar Baltarusijoje esančiose gamyklose. Su kiekvienu iš šių tiekėjų susitarta, kad prekės bus tiekiamos tik iš bendrijos šalyse esančių gamyklų. Tuo tarpu, ukrainietiški produktai išryškinti lentynose ir juos galima rasti paprasčiau. Visose Baltijos šalyse „Rimi“ glaudžiai bendradarbiauja su labdaros organizacijomis, prisidedančiomis prie paramos Ukrainai ir iš jos į Lietuvą pasitraukusiems žmonėms. 2022 m. „Maisto bankas", „Gelbėkit vaikus", „Blue&Yellow", „Pilietinė medija" „Lietuvos Raudonasis Kryžius" perduota produktų ir finansinės paramos, kurios bendra vertė 89 599,62 eurai. Galimybė aukoti suteikiama ir pirkėjams. Jie tai gali padaryti įsigydami paramos kuponus „Rimi.lt“ e. parduotuvėje (Lietuvoje pinigai skiriami „Maisto bankui“) arba lojalumo programoje „Mano Rimi“ sukauptus pinigus skirdami organizacijai „Gelbėkit vaikus“.

Buvome viena pirmųjų bendrovių Lietuvoje jau pačioje karo pradžioje pasiūliusių darbo vietas ukrainiečių pabėgėliams ir padėjusių jiems integruotis į mūsų visuomenę.  Nuo karo pradžios „Rimi Lietuva“ dirbo arba darbą tęsia 330 ukrainiečių pabėgėlių.

Single image Single mobile image
Single image Single mobile image

Maisto atliekų dalis, palyginti su 2021 m., sumažėjo 13 proc.

2022 m. maisto atliekų dalį sumažinome 13 proc. („Rimi Baltic“ mastu išmesto maisto dalis 2022 m. yra 2% nuo parduoto maisto kiekio pagal svorį). Nors tikslo (1,9 proc.) nepasiekėme, gerokai prie jo priartėjome. Pozityvus rezultatas buvo pasiektas padidinus maisto atidavimą vietos „Maisto bankams“ (+50%, palyginti su 2021 m.) – Baltijos šalių mastu šios paramos kiekis pasiekė 3007 tonas.

Taip pat svarbus paskutiniais 2022 m. mėnesiais pristatytas dirbtiniu intelektu pagrįstas sprendimas nukainavimo lipdukams, kuris automatizuoja iki šiol buvusį procesą parduotuvėse ir kelis kartus jį sutrumpina. Be to, „Rimi“ programėlė turi naują įskiepį, kuris rodo nukainuotus besibaigiančio galiojimo produktus, kliento pasirinktoje parduotuvėje. Mes taip pat suteikiame savo pirkėjams galimybę taupyti maistą namuose su dirbtinio intelekto sprendimu „Gaminu, neišmetu“. Juo 2022 metais pasinaudojo apie  100 000 unikalių lankytojų.

Daugkartinio naudojimo pakavimo sprendimas sutaupo 70 tonų plastiko logistikoje

Metus pradėjome naujove logistikoje: konteineriams pakuoti vietoje įprastos plastikinės tamprios plėvelės pradėjome naudoti daugkartinio naudojimo plastikines sieneles. Tai padės sutaupyti mažiausiai 70 tonų plastiko per metus.

Be to, „Rimi Estija“ kartu su startuoliu „Ringo“ šioje šalyje pradėjo daugkartinio naudojimo pakavimo sistemos bandomąjį projektą: trijose „Rimi“ parduotuvėse Taline galima įsigyti paruošto „Rimi“ maisto daugkartinio naudojimo indeliuose, kuriuos galima grąžinti per užstato sistemą.

Išmetamas CO2 kiekis sumažėjo 3 proc.

„Rimi“ toliau mažina CO2 emisijas - 2022 m. jos buvo 3 proc. mažesnės nei 2021 m. Tai apskaičiuota remiantis Šiltnamio efektą sukeliančių dujų protokole numatytomis 1-a ir 2-a sritimis.

97 proc. visų „Rimi“ tiekimo grandinės išmetamųjų teršalų yra sukuriama gaminant produktus. Surengėme 6 vizitus pas didžiausius vietos tiekėjus, kad įvertintume jų galimybes prisijungti prie SBTi („Mokslu pagrįsti organizacijos tikslai“), ir atlikome preliminarius skaičiavimus, kad suprastume, dėl kurių maisto produktų kategorijų į gamtą išmetama daugiausia CO2.

Elektros energijos suvartojimas sumažėjo 9 proc.

„Rimi“ pradėjo rengti energetikos strategiją, skirtą su šios srities rizika susijusiems klausimams spręsti ir užtikrinti, kad iki 2030 m. būtų pasiektas tikslas, kad bendrovės veiklos poveikis klimatui būtų neutralus. Planuojama, kad strategija bus baigta 2023 m. Reaguodami į staigų energijos kainų augimą 2022 metais, įgyvendinome įvairius sprendimus, kurie sumažino elektros energijos suvartojimą 9%.

Atsiskaitymo technologijos kasose padėjo sutaupyti 17 tonų popieriaus

Dar viena naujovė „Rimi“ tinkle – elektroniniai kvitai, kurie papildo jau kurį laiką egzistuojančią funkciją nespausdinti kvito savitarnos kasose. Esmė paprasta: klientas gali gauti skaitmeninę čekio versiją, užuot spausdinęs popierines. 2022 m. mūsų klientai neatspausdino 19,8 milijono čekių (10 milijonų Lietuvoje, 6,8 milijono Estijoje, ir 3 milijonų Latvijoje), o tai atitinka maždaug 17,4 tonos popieriaus.

Be to, 60-yje parduotuvių Baltijos šalyse naujai pristatytas mobiliojo skenavimo išmaniuoju telefonu sprendimas, kuris leido atsisakyti bent 2000 skenavimo įrenginių, arba kitais žodžiais tariant - 580 kg elektronikos atliekų ateityje.

Privačios etiketės žuvies produktai yra pilnai sertifikuoti pagal MSC ir ASC

Sėkmingai užbaigėme MSC ir ASC sertifikavimo procesus ir tapome pirmuoju mažmeninės prekybos tinklu Baltijos šalyse, kurio privačios etiketės žuvies ir jūros gėrybių produktams suteikti šie visame pasaulyje pripažinti tvarumo sertifikatai. Įsigydami MSC ir ASC sertifikuotus produktus, remiame gamintojus ir tiekėjus, kurie rūpinasi žuvų bei jūros gėrybių populiacijų atkūrimu ir išsaugojimu. Be to, klientai gali būti tikri, kad „Rimi“ parduodamos žuvys ar jūros gėrybės buvo užaugintos arba sugautos ir perdirbtos laikantis griežtų aplinkosaugos ir tvarumo principų. Be to, visuose mūsų tinklo privačios etiketės produktuose naudojame tik RSPO atskirtą palmių aliejų. Daugiau >>

Single image Single mobile image
Single image Single mobile image

Kartu su startuoliais bandome projektus, gerinančius klientų mitybą

Savo „Future HUB“ startuolių akceleravimo programoje „Rimi“ pasirinko bendradarbiauti su: švedų startuoliu „Nudgd“ ir ispanų „Robin data hood“– abu jie sprendė mūsų pateiktą iššūkį, kaip paskatinti klientus vaisių ir daržovių vartoti daugiau. Programoje ieškota įtraukiančių sprendimų, kurie galėtų padėti pagerinti „Rimi" pirkėjų mitybos įpročius. „Rimi“ skaičiavimais, vaisių ir daržovių suvartojimas Baltijos šalyse yra gerokai mažesnis nei Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) rekomenduojamas 400 g per dieną ir vidutiniškai yra apie 153 g (šis skaičius skaičiuojamas remiantis „Rimi“ duomenimis ir keliomis išorinėmis prielaidomis).

Populiarėja sveikesnis asortimentas

„Rimi“ įvairiais būdais skatina  sveikesnio asortimento atsiradimą. Turime ambiciją iki 2023 m. pabaigos konkrečiuose privačios etiketės gaminiuose ir savo gamybos produkcijoje sumažinti druskos kiekį 15 proc., o sočiųjų riebalų ir cukraus – 10 proc. Siekdami šio tikslo jau esame įpusėję. Taip pat 2022 m. sveikesnei pirkėjų mitybai pristatėme 4 naujus privačios etiketės miltų mišinius be glitimo ir 3 produktus be laktozės. Šiuo metu turime 1593 produktus su „Rinkis Sveikiau“ ženklu (62 daugiau, palyginti su 2021 m.), kurie atitinka griežtus produktų kokybės kriterijus: su daugiau skaidulų, pilno grūdo, su mažiau cukraus, druskos, geresnių riebalų, be GMO, be sintetinių maisto priedų. Daugiau >>

Nauja tema organizacijose – emocinė gerovė

Šiemet, tęsdami „Rimi“ sveikatos strategijos įgyvendinimą, pradėjome kurti emocinės gerovės programą įmonės darbuotojams. Nors anoniminės darbuotojų apklausos metu 81 proc. žmonių teigė, kad jiems pavyksta sėkmingai suderinti darbą ir asmeninį gyvenimą, o 80 proc. pažymėjo, kad darbo krūvis yra valdomas, poreikis šios srities sveikatos stiprinimui išlieka aktualus.

Veiklos skirtos palaikyti fizinę gerovę

Siekdama skatinti savo pirkėjų ir visos visuomenės sveiką gyvenimo būdą „Rimi“ visose Baltijos šalyse remia įvairius sporto renginius. Pavyzdžiui, 2022 metais „Rimi Vilnius Maratone“, iš viso 4 skirtingose trasose, dalyvavo 9218 bėgikų.

Estijoje bendrovė remia 8-iuose miestuose vykstantį bėgimo renginį  „Rimi miesto bėgimas“ bei „Rimi“ merginų bėgimą gegužę. Taip pat „Rimi“ ir Estijos futbolo asociacija organizuoja „Rimi“ futbolo vasaros stovyklas vaikams: šimtai vaikų 2022 m. savaitę praleido regioninėse futbolo stovyklose ir vieną dieną nacionaliniame futbolo stadione Talino „Ale Coq“ arenoje. Stovyklos dalyviams papildomai buvo paskirstytos 6 „Rimi“ stipendijos, kad kitą sezoną jie galėtų prisijungti prie futbolo treniruočių.

Pagrindinis „Rimi Latvia" renginys, stiprinantis sveikos gyvensenos rinkos lyderio reputaciją, yra „Rimi Riga Marathon“. Šį pavasarį maratono savaitgalį dalyvavo 17 tūkstančių bėgikų, o tai yra rekordinis skaičius bet kuriame išoriniame šalies renginyje po pandemijos.

Single image Single mobile image
Single image Single mobile image

„Rimi“ - aktyviai veikia įvairovės skatinimo srityje

2022 m. „Rimi Lietuva“ tradiciškai organizavo „Įvairovės mėnesio“ kampaniją, kurios metu su savo darbuotojais ir visuomene dalinosi informacija apie bendrovės pastangas skatinant pagarbą žmonių amžiaus, fizinių galių, tautiniams ir kitiems skirtumams. Turėjome  specialias, edukuojančių ir įtraukiančių veiklų kupinas savaites, skirtas amžiaus, tautybių ir negalios temoms. Didžiausiame naujienų portale Lietuvoje - DELFI – įgyvendinome projektą „Vertinantiems įvairovę“, kurio metu  pasakojome mūsų darbuotojų istorijas apie jų asmenines patirtis ir „Rimi“ iniciatyvas, skatinančias įvairovę visuomenėje.

Latvijoje, visuomenės integracijos fondo organizuojamoje apdovanojimų ceremonijoje „Įvairovė – stiprybė“, „Rimi Latvia“ gavo pagrindinį apdovanojimą kategorijoje „Mūsų darbuotojai“ už įtraukios darbo aplinkos kūrimą.

Pagrindinė įvairovės statistika „Rimi“

Aukščiausių vadovų komandoje lyčių pasiskirstymas buvo 60% vyrų ir 40% moterų. Siekiame pritraukti bendrovėje dirbti daugiau vyresnių nei 50 metų amžiaus žmonių  – jų 2022 metais iš visų įdarbintų naujų darbuotojų buvo 45%. Įmonė aktyviai įdarbina ir neįgaliuosius, tačiau dėl BDAR reikalavimų, statistikos negalime atskleisti.

Single image Single mobile image
Single image Single mobile image

Kokybės standartai

„Rimi“ reikalauja, kad jos privačios etiketės prekių ženklų tiekėjai būtų sertifikuoti pagal pasaulinius kokybės standartus („GlobalGAP“, BRC, FSSC) ir 97 proc. (tikslas buvo 90 proc.) tiekėjų šį reikalavimą 2022 metais įvykdė. Taip pat, „Rimi Baltic“ pratęsė esamų sertifikatų galiojimą – BRC standartą tiekimo grandinėje visose 3 šalyse, ISO 9001 ir ISO 14001 asortimento ir pirkimo skyriuose.

Tiekimo grandinėje yra užtikrinamos socialinės teisės

„Rimi“ nepritaria diskriminacijai, teisių į asociacijų ar kolektyvinių derybų laisvę ribojimui, vaikų darbui, priverstiniam darbui, rizikingų užduočių atlikimui jauniems darbuotojams ar bet kokiems kitiems žmogaus teisių pažeidimams. „Rimi“ reikalauja, kad jos privačios etiketės prekių ženklų tiekėjai didelės rizikos šalyse (pagal Pasaulio Banko reitingus) atitiktų „ICA“ socialinio audito reikalavimus, o 96 proc. (tikslas – 100 proc.) tiekėjų šį reikalavimą 2022 metais įvykdė.

Kokybės ir sukčiavimo maisto produktų srityje testai

Siekiant užtikrinti, kad visi privačios etiketės produktai (taip pat „Rimi“ produkcija parduotuvėse) atitiktų „Rimi“ produktų kokybės ir saugos reikalavimus, yra įgyvendinama plati testavimo programa: 2022 m. buvo atlikta apie 12 500 įvairių gaminio bandymo testų. Tai taip pat apima 28 sukčiavimo maisto produktų srityje testus, kurie buvo atlikti remiantis rizikos analize: 90 proc. visų atvejų rezultatai atitiko reikalavimus, likusius atvejus reikia nuodugniau ištirti ir jie vis dar peržiūrimi.

Vietiniai Kokybės ir Vidaus auditai

Siekiant užtikrinti aukštus kokybės, saugos ir higienos standartus parduotuvėse reguliarius auditus atlieka Kokybės ir Vidaus audito funkcijos. Atliekant šiuos auditus daugiausia dėmesio skiriama tinkamų produktų saugojimo procesų užtikrinimui. Šie procesai taip pat apima tinkamas produktų laikymo sąlygas, produktų laikymo trukmės stebėseną ir atliekų tvarkymą. 91 proc. parduotuvių buvo apžiūrėtos Vidaus audito komandos, o 98 proc. „Rimi“ parduotuvių buvo atliktas Kokybės auditas.