2021 m. „Rimi“ korporatyvinės atsakomybės ataskaita

 

Šiame puslapyje pateikiama informacija apie „Rimi“ korporatyvinės atsakomybės veiklą. Prieš gilindamiesi į detales, kviečiame susipažinti su svarbiausiais 2021 m. įmonės duomenimis.


 

2021 metais išskirtinis dėmesys buvo sutelktas į maisto švaistymo mažinimą, bei Rimi sveikatos strategijos kūrimą. Taip pat daug resursų skyrėme komunikacijos apie tvarumą gerinimui, tiek siekdami labiau įtraukti į tvarumo kelionę savo klientus, tiek gerindami Rimi prekės ženklo reputaciją.

 

Liudvikas Aleliūnas

„Rimi Baltic“ Socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas

Kaip „Rimi“ dirbame su korporatyvine atsakomybe?

 

„Rimi Baltic“ yra ICA grupės dalis, todėl, plėtodami korporatyvinės atsakomybės strategiją, vadovaujamės ICA grupės požiūriu – siekiame būti šios srities lyderiais. Atitinkamai, korporatyvinė atsakomybė yra sudėtinė visų ICA grupės kasdienių operacijų dalis. Bendradarbiaudama grupės viduje bei su skirtingais visuomenės nariais, ICA grupė atlieka svarbų vaidmenį stiprinant tvarumo plėtrą. Tvarią veiklą ICA grupė daugiausia vykdo šiose penkiose srityse: lokalumas, aplinkosauga, sveikata, įvairovė ir kokybė.

 

„Rimi Baltic“ strategija

 

Mes aktyviai remiame vietos, kurioje vykdome veiklą, bendruomenes.

 

 

Mes mažiname savo veiklos įtaką aplinkai, kuriame klimatui neutralias operacijas ir padedame pirkėjams priimti tvaresnius sprendimus.

 

 

Mes aktyviai prisidedame stiprinant gyventojų sveikatą ir tam pasitelkiame mūsų įmonės stiprybes.

 

 

Savo konkurencingumą stipriname plėsdami mūsų veiklos įvairovę ir maksimaliai išnaudodami skirtumus.

 

 

Užtikriname, kad savo veikloje ir verslo santykiuose visada vadovautumėmės kokybės bei socialinės atsakomybės kriterijais.

 

Jungtinių tautų darnaus vystymosi tikslai

Pastaraisiais metais tvarią veiklą plėtojome atsižvelgdami į Jungtinių Tautų darnaus vystymosi darbotvarkę ir joje iškeltus darnaus vystymosi tikslus. Šie 17 tikslų papildo vienas kitą, o „Rimi“ veikla jiems turi tiesioginę bei netiesioginę įtaką. ICA grupė, kurios dalimi yra „Rimi“, nusprendė savo pastangas koncentruoti į 3, 5, 8, 12, 13 ir 14 tikslus, kurių siekiant daugiau dėmesio tenka grupės operacijoms.

„Rimi“ tvarumo ir inovacijų apdovanojimai

Siekdama pagerbti Baltijos šalių lyderius tvarumo srityje ir atkreipti dėmesį į šioje srityje didėjantį inovacijų vaidmenį, „Rimi Baltic“ iniciavo Tvarumo ir inovacijų apdovanojimus. Paraiškas apdovanojimams buvo galima teikti nuo 2021 metų rugsėjo 20 d. iki spalio 20 d. Įmonės, organizacijos, startuoliai ir pavieniai asmenys galėjo teikti paraiškas laimėti apdovanojimams trijose kategorijose: Poveikio, Inovacijų ir Pokyčių. Iš viso sulaukta 323 paraiškų visose subkategorijose. Buvo atrinktas geriausiųjų sąrašas, o nugalėtojai iš visų Baltijos šalių paskelbti gruodžio 9 d. konferencijoje „Future Form“ vykusioje apdovanojimų ceremonijoje.

„Rimi“ skiria paramą vietos bendruomenėms

Intensyviai bendradarbiaujame su įvairiomis nevyriausybinėmis organizacijomis Baltijos šalyse, pavyzdžiui, Lietuvoje teikiama parama „Sidabrinei linijai“, Latvijoje – „Mamos pieno bankui“, Estijoje – „Maisto bankui“. Per 2021 m. „Rimi“ Lietuvoje iš viso paaukojo 661 toną neparduoto maisto („Rimi“ Baltic – 2019 tonų). Be to, „Rimi“ elektroninės parduotuvės klientai įvairioms nevyriausybinėms organizacijoms paaukojo 5551 eurą.

Parama vietos gamintojams Latvijoje ir Lietuvoje

2021 metais „Rimi Baltic“ pasitelkė bankų sektoriaus ir akademinės bendruomenės ekspertus, kurie padėjo vartotojams paaiškinti, kaip lokali produkcija neša naudą šalies ekonomikai. Bendradarbiavimas taip pat tapo pagrindu komunikacijos kampanijai „Augink Latviją“, kurios metu „Rimi“ ekspertai konsultavo Latvijos maisto gamintojus verslo plėtros, rinkodaros ir tvarumo klausimais. Po kampanijos keli dalyviai buvo atrinkti tolesniems mokymams, siekiant pradėti prekiauti įmonių produktais „Rimi“ parduotuvėse. Ateityje projektas taip pat bus įgyvendinamas Lietuvoje ir Estijoje. 

Apie „Auk, Lietuva!“ projektą >>

Populiarėja ūkininkų parduotuvės

„Rimi“ parduotuvėse visose rinkose galima rasti ūkininkų skyrių („Vikis“, „Klets“, „Talu toitab“). Šiose vietose prekiaujama tik vietos ūkininkų ir gamintojų produktais, pagamintais šalyje, dažnai pagal tradicinę ir gerai atpažįstamą receptūrą. Ne paslaptis, kad pandemija paskatino tokių produktų pardavimus, nes taip gyventojai siekė paremti vietos įmones ir bendruomenes. Palyginti su 2020 m., ūkininkų produktų pardavimai pernai šoktelėjo 20 proc. ir šiuo metu turime 858 skirtingų produktų asortimentą. 

„Vikis“ – prekių krautuvėlė >>

„Rimi Baltic“ aplinkosaugos tikslas

 Tikslas   2018   2019   2020   2021 

Iki 2030 m. „Rimi Baltic“ poveikis aplinkai bus nulinis. Išmetamųjų teršalų (kg CO2e/m2) sumažėjimas, palyginti su 2006 m., %.

-100 -44 -57 -81 -83

Iki 2025 m. perpus sumažinti maisto atliekas sandėliuose ir parduotuvėse. Maisto atliekų dalies pažanga %, palyginti su 2016 m.

-50 +7' +9' +9' 0'

Perdirbamas* plastikas visose „Rimi“ privačios etiketės maisto produktų pakuotėse 2025 m., % (*perdirbamas, pakartotinai užpildomas ir (arba) perdirbama medžiaga).

100       51%

 

Sumažintas poveikis klimatui

Nuo 2015 m. investavome daugiau nei 20 mln. eurų į naujos kartos šaldymo įrangas parduotuvėse, kuriose vietoje itin kenksmingo freono, naudojamas natūralus šaldymo agentas CO2, o šiuo metu yra atnaujinta 70 proc. „Rimi“ parduotuvių (įskaitant visas dideles ir vidutinio dydžio parduotuves). 2021 m. „Rimi“ (1 ir 2 taikymo sritis) klimato pėdsakas buvo 28 000 tonų CO2, tai yra 2 000 tonų mažiau nei 2020 m. arba 83 proc. mažiau nei 2006 m. Per COP26 konferenciją „ICA Gruppen“ (jai priklauso „Rimi“) gavo Jungtinių Tautų (JT) apdovanojimą už investicijas į klimato kaitą. „Rimi“ laikosi ŠESD protokolo, o mūsų išmetamo CO2 kiekio duomenis tikrina nepriklausoma audito bendrovė Švedijoje.

Mažėja maisto švaistymas

2021 m. maisto švaistymo tema tapo prioritetine kryptimi. Šiai temai skyrėme daug išteklių: atlikome vidaus maisto atliekų auditą ir nustatėme tobulintinas sritis, įsteigėme maisto švaistymo mažinimo projekto komandą, kuriame naują nukainavimo sistemą, išplėtėme bendradarbiavimą su Maisto banku ir paaukojome 71 proc. daugiau maisto nei 2020 m. Faktai kalba patys už save: palyginti su 2020 m., maisto atliekų lygį sumažinome 9 proc. ir pasivijome 2016 m. lygį. Maisto švaistymo kiekis matuojamas pagal FLW protokolą (Maisto nuostolių ir atliekų protokolas).

Sumažintas plastiko suvartojimas

Per metus plastiko suvartojimą sumažinome daugiau nei 300 tonų, pavyzdžiui, 37 tonomis sumažinome plastiko suvartojimą atnaujindami įvairias „Rimi“ naudojamas pakuotes (salotų padėklus, šiukšlių maišus, plastikines plėveles ir kt.), o tiesiog pašalinus plastikinį vazonėlį iš šviežių salotų sutaupėme 1 toną plastiko per metus. Kita veikla – užtikrinti, kad mūsų naudojamas plastikas būtų lengvai perdirbamas arba jau pagamintas iš perdirbtų medžiagų. Nuo 2021 m. „Rimi“ parduotuvėje esantys raudoni pirkinių krepšeliai gaminami iš perdirbto plastiko.  Atnaujinome 54 produktų plastikines pakuotes į lengvai perdirbamas, papildomai pakeitėme 33 šviežios mėsos pakuotes iš juodų į skaidrias, kad jas būtų dar lengviau perdirbti. Šiuo metu 51 proc. „Rimi“ privačios etiketės produktų plastikinių pakuočių Baltijos šalyse yra lengvai perdirbamos.
 

Technologijos padeda siekti tvarumo tikslų

„Rimi“ tapo pirmuoju mažmeninės prekybos tinklu pasaulyje, savo klientams pasiūliusiu dirbtinio intelekto (DI) virėjo paslaugą Gaminu, neišmetu. Įrankis talpinamas Rimi.lt ir rimibaltic.com portaluose, o juo naudotis itin paprasta. Per pirmuosius 6 mėnesius įrankis padėjo sutaupyti apie 2 tonas maisto. Be to, „Rimi“ savitarnos kasose klientas gali pasirinkti nespausdinti kvito, tad per 2021 m. nebuvo atspausdinta beveik 5 mln. kvitų, o tai atitinka 4,3 tonos popieriaus. Be to, „Rimi“ klientai gali naudotis asmeninėmis įžvalgomis apie pirkimo įpročius – jas galima rasti „Rimi“ programėlėje.

Daugkartinio naudojimo maišelis „Rimi“ elektroninei prekybai

Kiekvieną mėnesį „Rimi“ elektroninės parduotuvės užsakymams pakuoti sunaudojama apie 250 000 popierinių maišelių. Nepaisant to, kad šiuos maišelius galima pilnai perdirbti, dauguma jų po vieno panaudojimo vis tiek atsiduria šiukšliadėžėje arba namuose susidaro maišelių krūvos. Šią problemą sprendėme kartu su Norvegijos startuoliu „Packoorang“ - inovatyvių daugkartinių pakuočių tiekėja. Per 10 savaičių sukūrėme daugkartinio naudojimo maišelių, skirtų naudoti elektroninėje prekyboje, dizainą, pagaminome keletą pavyzdžių ir pristatėme pirmajam bandymui į Rygą. Per ateinančius mėnesius sieksime išbandyti šį sprendimą su realiais klientais.

Daugiau skaitykite čia >>

„Zero Waste“ asortimentas

Palaikydama tvarų požiūrį ir sprendimus bei reaguodama į klientų norą gyventi ekologiškiau, „Rimi“ yra pirmoji mažmeninės prekybos įmonė Baltijos šalyse, pradėjusi prekiauti namų apyvokos ir higienos prekėmis be pakuočių. Vadinamuosius Zero Wastestendus galima rasti 8 „Rimi“ parduotuvėse visose Baltijos šalyse. Prekių asortimentą sudaro šampūnas, muilas, dantų pasta ir dantų šepetėliai, dezodorantai, tualetinis popierius, indų plovikliai, higienos ir kitos priemonės. Per 2021 metus „Zero Waste“ asortimentas padėjo sutaupyti 700 kg plastiko.

„Rimi Baltic“ sveikatos tikslai

Tikslas 2020 2021

„Rimi“ „Rinkis sveikiau“ ženklu pažymėtų produktų pardavimai auga sparčiau nei „Rimi Baltic“ pardavimai, %.

120 127 108

„Rimi“ darbuotojai sutinka, kad „Rimi“ remia darbuotojų gerovę, %.

80 82

81

 

„Rimi“ „Rinkis sveikiau“ produktų asortimentas

„Rimi“ siūlo platų sveikų produktų, pažymėtų etikete Rinkis sveikiau, asortimentą. Šie produktai pažymėti parduotuvėse ir elektroninėje prekyboje, todėl pirkėjai gali lengvai rasti sveiką alternatyvą daugeliui maisto produktų kategorijų. 2021 m. asortimentą išplėtėme 3 proc. (iš viso 838 skirtingos prekės), įtraukdami daugiau skaidulinių medžiagų turinčių, pilno grūdo produktų, kuriuose mažiau cukraus, druskos, daugiau gerųjų riebalų, nėra GMO, sintetinių maisto priedų. Sveikesni produktai atrenkami remiantis kriterijais, atsižvelgiant į „Keyhole“, Baltijos šalių, Šiaurės šalių mitybos rekomendacijas ir Pasaulio sveikatos organizacijos sveikos mitybos gaires. „Rinkis sveikiau“ pardavimai kasmet didėja, o 2021 m., palyginti su 2020 m., pardavimai išaugo 5 proc.

Toliau mažiname druskos, riebalų ir cukraus kiekį „Rimi“ produktuose

„Rimi“ privačios etiketės produktuose pridėtinio cukraus kiekis sumažės 10 proc., o druskos – 15 proc. Taip pat 10 proc. bus sumažintas sočiųjų riebalų kiekis vartojimui paruoštuose patiekaluose, be to, gaminiuose nebus naudojama šių skonio stipriklių: E620-635, E640, E650. Glaudžiai bendradarbiaudami su visų Baltijos šalių gamintojais atrinkome daugiau kaip 500 produktų. Peržiūrėsime jų sudėtį ir receptūrą bei iki 2023 m. įgyvendinsime reikiamus pakeitimus. Daugiau >>

Fizinio aktyvumo skatinimas

Jau daugelį metų bendradarbiaujame su Rygos „Rimi“ maratonu Latvijoje ir Vilniaus maratonu Lietuvoje bei remiame „Talino maratoną“ Estijoje. Per metus „Rimi Baltic“ taip pat organizavo sveikos gyvensenos mėnesį, kurio metu bendradarbiaudama su vaistinių ir sporto klubų tinklais teikė specialius pasiūlymus, vykdė sveiką gyvenseną skatinančias komunikacijos kampanijas ir sveikatos stiprinimo veiklas darbuotojams.

„Rimi Baltic“ įvairovės tikslas

 Tikslas  2020   2021 

Lyčių pusiausvyra aukščiausiose vadovaujančiose pareigose, % vyrų ir moterų dalis.

50/50 41/59 55/45

 

Įvairovė praturtina organizaciją

2021 m. „Rimi“ aukščiausiosios vadovybės lyčių pasiskirstymas buvo 55 proc. vyrų ir 45 proc. moterų. Šiais metais ir toliau daug dėmesio skyrėme įvairovės skatinimui: atidarėme naujų parduotuvių, pritaikytų neįgaliesiems, aiškinome darbuotojams, kas yra įvairovė ir kokia jos nauda įmonei, dalyvavome išorės seminaruose ir dalijomės gerąja patirtimi. 2021 m. net 44 proc. įdarbintų žmonių buvo 50 metų ir vyresni, siekiant mažinti diskriminaciją dėl amžiaus.

„Rimi Baltic“ kokybės tikslas

 Tikslas   2019   2020   2021 

100 proc. „ICA“ privačios etiketės produktų tiekėjų didelės rizikos šalyse bus audituojami socialiniu požiūriu.

100 82 87 94

100 proc. privačios etiketės produktų tiekėjų didelės rizikos šalyse bus atliktas socialinis auditas, iš kurių 90 proc. bus atliktas pakartotinis auditas.

100 76 82 92

90 proc. privačios etiketės produktų tiekėjų turės kokybės sertifikatus.

90 89 94 94

 

Kokybės standartai

„Rimi“ privačios etiketės prekių tiekėjams kelia reikalavimą pereiti trečiosios šalies sertifikavimą pagal konkrečius kokybės standartus – 94% (tikslas – 90%) mūsų tiekėjų atitinka šį reikalavimą. Mūsų tiekėjų atrankos procesas įvertintas ISO 9001&14001 sertifikatu, o paskirstymo centruose 2020 m. sėkmingai atliktas BRC (angl. „British Retail Consortium“) auditas. 2021 m. „Rimi“ atliko daugiau kaip 23 000 kokybės testų, kad užtikrintų produktų saugą, maistinę vertę ar pakuotę.

Etiškas verslas

„Rimi“ nepripažįsta diskriminacijos, bent mažiausių teisių į susibūrimų laisvę bei kolektyvines derybas pažeidimų, vaikų ir priverstinio darbo, rizikingų užduočių paskyrimo jauniems darbuotojams ar kitokio žmogaus teisių nesilaikymo. „Rimi“ reikalauja, kad privačios etiketės prekių tiekėjai didelės rizikos šalyse atitiktų ICA socialinio audito reikalavimus. 2020 metais 94 proc. (tikslas yra 100 proc.) tiekėjų juos atitiko.

Gyvūnų gerovė ir maisto klastotės

Atlikome 8 auditus, siekdami patikrinti, ar įvairūs šviežios mėsos tiekėjai laikosi Gyvūnų gerovės standarto. Taip pat atlikome 31 galimo sukčiavimo analizę, susijusią su 18 „Rimi“ privataus prekės ženklo produktų.

Vietiniai kokybės ir vidaus auditai

Siekiant užtikrinti aukštas kokybės, saugos ir higienos normas parduotuvėse, kokybės ir vidaus audito skyriai reguliariai atlieka auditus. Jų tikslas – užtikrinti teisingus parduotuvės procesus, apimančius reikiamas produktų laikymo sąlygas, produktų tinkamumo vartoti stebėjimą, atliekų tvarkymą. 2021 m. 76 proc. parduotuvių patikrino vidaus audito grupė, o 68 proc. „Rimi“ parduotuvių patikrino kokybės komanda.

Svarbu!

Informaciją apie tai, kokią mažiausią kainą per 30 dienų laikotarpį iki kainos sumažinimo „Rimi“ taikė leidinyje nurodytoms negreitai gendančioms prekėms rasite e. parduotuvėje ir prekybos vietose (atitinkamos prekės kainolapyje).