AUK, LIETUVA!

 

Apsipirkdami parduotuvėse kas kartą savo pinigine „balsuojame“, kur bus investuojami mūsų uždirbti pinigai. Prekybos tinklas „Rimi“ kviečia rinktis lietuvišką produkciją, taip stiprinant mūsų vietos gamintojus bei visą šalies ekonomiką. Sužinokite, kaip kiekvienas jūsų pasirinkimas prisideda prie Lietuvos augimo! 

 

Kas bendro tarp lietuviško sūrio ir Lietuvos kelių kokybės? Jūsų pasirinkimas parduotuvėje! Pirkdami vietinę produkciją mūsų šalies gamintojams suteikiate galimybę plėsti savo veiklą, į šalies biudžetą įnešti didesnį indėlį ir taip sutelkti lėšas, reikalingas viešajam sektoriui  pavyzdžiui, keliams taisyti.

Single image Single mobile image

EKSPERTŲ KOMENTARAI

Jūratė Cvilikienė, „Swedbank“ Finansų instituto vadovė

„Turėdami pasirinkimą, visų pirma balsuokime už tuos, kurie yra šalia – vietos ūkininkus, gamintojus, pardavėjus ar įvairių paslaugų tiekėjus. Taip labai padėsime mūsų šalies verslo sektoriams, kuriems prireiks laiko atsigauti ir kurie negalėjo pasigirti didelėmis apyvartomis pandemijos metu. Pinigai yra savotiškas balsavimo biuletenis. Pinigais parodome, ką norime paremti, kieno prekes ir paslaugas įsigyti.“  

Lietuviškos produkcijos parduotuvių lentynose daug, tačiau bus dar daugiau, jeigu jūs ją rinksitės!

Single image Single mobile image

Dr. Lineta Ramonienė , ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė

„Tai, kad mes esame maži ir mūsų yra nedaug, stiprina mūsų patriotizmą ir identitetą. O jei identitetas stiprėja, mes norime labiau jį išreikšti, prisidėti prie jo pirkdami lietuviškas paslaugas ir produktus. Įdomu yra tai, kad įvairios ekonominės krizės ar šiuo metu besitęsianti koronaviruso pandemija neskatina visuomenės nusisukti nuo patriotiškų jausmų. Atvirkščiai, visos krizės, visos pandemijos augina patriotiškumą.“ 

Lietuvoje užauginta daržovė dažnu atveju bus šviežesnė, nuskinta jau sunokusi ir dėl to turinti daugiau maistinių medžiagų. Jos kelias iki jūsų stalo žymiai trumpesnis, tad tokiu paprastu pasirinkimu prisidėsite prie klimato kaitos mažinimo. 

Single image Single mobile image

Rūta Skyrienė , „Investuotojų forumo“ Vykdomoji direktorė

„Per 30 Nepriklausomybės metų išaugo Lietuvos verslas, taip pat įsitvirtino ir užsienio kapitalo bendrovės, kurios mato save vietos bendruomenės dalimi ir prisideda prie vietos ekonomikos augimo. Pavyzdžiui, tarptautinė bendrovė RIMI vykdo savo tvarios plėtros strategiją ir imasi papildomų priemonių, kad jos parduotuvių lentynose kuo daugiau vietos atsirastų vietiniams gaminiams. Vis labiau atsigręžiant į tvarumą, gamtos išteklių tausojimą, kalbant apie lokalumą didelę reikšmę turi ir tiekimo grandinės, partnerių paliekamas taršos pėdsakas.“

Single image Single mobile image

Ieva Gindrėnė, „Rimi Lietuva“ Komercijos skyriaus vadovė

Vietinės produkcijos pasirinkimas – tai tendencija, kuri ryški ne tik Lietuvoje, bet visoje Europoje. Štai Vokietijoje ir Prancūzijoje lokalumas pirkėjams renkantis produktus jau viršija net kainos faktorių, kuris paprastai itin svarbus. Du trečdaliai europiečių, jeigu turi pasirinkimą, mieliau rinksis vietinius produktus. Patriotiškiausia kategorija – pieno produktai. 

Kokia situacija mūsų „Rimi“ prekybos tinkle Baltijos šalyse ir Lietuvoje? Lokalumas jau daugelį metų yra mūsų bendrovės strategijos dalis. Tam, kad jį skatintume, visų pirma, stengiamės kuo labiau pažinti savo klientus – jų pirkimo įpročius, elgesį, kultūrą, pomėgius.   

„Rimi“ komanda stengiasi lokalizuoti mūsų asortimentą ir gerbti tai, kas svarbu Lietuvos pirkėjams. „Rimi Lietuva“ tinkle asortimente beveik 78% duonos asortimento yra lietuviškos prekės, pieno produktų – 87 %, o kiaušinių – 82 %. Tokios tendencijos labai ryškios ir apdorotos mėsos kategorijoje.

Remiame ir mokome Lietuvos tiekėjus – tiek dideles įmones, tiek mažus ūkius, turinčius unikalių produktų. Drąsiai įsileidžiame į savo parduotuves mažus vietinius gamintojus, suteikiame jiems daug vietos parduotuvėse ir duodame daugiau laiko jų produktams rasti savo pirkėjus.   

Pavyzdžiui, „Rimi“ pirkėjai jau pamėgo mūsų „Vikio“ skyrių, kuris yra lyg Lietuvos ūkininkų turgelis didžiausiose mūsų parduotuvėse. Kai kurie vietiniai produktai pirmą kartą apskritai didžiųjų prekybos centrų lentynose pasirodė būtent čia, o dabar jų galima rasti visose šalies parduotuvėse. Tai tarytum mūsų inkubatorius unikaliems vietiniams produktams remti.  

Vietinių gamintojų prekes nuolat įtraukiame į „Rimi“ rinkodaros kampanijas, jas išryškiname ženklu „Tiesiai iš Lietuvos“. Edukuojame savo pirkėjus sakydami, kad pirkdami vietines prekes jie prisideda prie šalies ekonomikos. Kviečiame visus mūsų žmones rinktis vietines prekes, nes taip visi savo pasirinkimu kartu sakome „Auk, Lietuva“. 

Single image Single mobile image

TIEKĖJŲ KOMENTARAI

„Alksnio dūmo“ technologė Neringa Kubiliūtė

„Alksnio dūmo“ gaminių senosios tradicijos ir receptūros pasižymi kokybe ir skoniu. Dešros, skilandžiai ir kumpiai gaminami pagal tradicinę lietuvišką technologiją – keletą dienų rūkomi dūmuose, naudojant specialiai paruoštas juodalksnio pjuvenas. Įmonės gaminiuose yra 95-97% grynos mėsos. Lietuviškus produktus renkamės dėl mūsų skonių tradicijos ir aukštos kokybės. Visa tai teigiamai atsiliepia verslui ir ekonomikai. Sukuriamos darbo vietos, mokami mokesčiai. Vykdant eksportą į kitas šalis – auga Lietuvos žinomumas“. 

„Saimetos“ („Daujienų meduolis“) direktorė Vita Stankevičienė

„Kiekviena Lietuvoje pagaminta ir parduota prekė – indėlis į Lietuvos biudžetą, bedarbystės mažinimas ir turimo verslo stabilumas. Perki lietuvišką prekę – jauti, kad pagaminta toje šalyje kur gyveni, kad gaminiai yra natūralesni, taip pat – visada yra mažesnis galiojimo laikas, lyginant to paties asortimento užsienietišką prekę“. 

„Žagarės pieninės“ vadovė Evelina Miežiūnienė

„Turėtume rodyti išskirtinį dėmesį Lietuvos gamintojams, nes vietinio verslo palaikymas ir veikimas išvien padės šalies ekonomikai. Tik būdami vieningi galime padėti išlaikyti sklandų bei nepertraukiamą Lietuvos ekonomikos funkcionavimą. Įgyvendinami įvairūs projektai, kurių pagalba plečiama infrastruktūra, diegiamos pažangios technologijos, regione sukuriamos naujos darbo vietos, pritraukiamas jaunimas (norisi, kad vis daugiau žmonių atsigręžtų į kaimo vietoves), išlaikomi tradiciniai receptai, kurie perduodami iš kartos į kartą.“  

Liepą paskelbęs lokalumo mėnesiu prekybos tinklas „Rimi“ toliau tęsia savo iniciatyvą skatinti vartotojus rinktis vietos gamintojų produkciją ir pristato tam skirtą projektą „Auk, Lietuva“. Tikimasi, kad ši tvarumo iniciatyva paskatins atkreipti dėmesį į mūsų šalies turtus ir tuo pačiu suprasti, kiek daug naudos toks pasirinkimas sukuria vietos verslų stiprinimui, Lietuvos ekonomikos atsparumui bei augimui, tvarumo problemų sprendimui.   

Sužinok daugiau mūsų turinio projekte 15min.lt portale